Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 46 دقیقه

بهره‌برداری آلبا از انرژی خورشیدی به‌عنوان نخستین شرکت آلومینیومی

بهره‌برداري آلبا از انرژي خورشيدي به‌عنوان نخستين شركت آلومينيومي

باشگاه آلومینیوم: با توجه به برنامه ESG شرکت آلبا که در ماه آوریل 2022 مطرح شد، حرکت این شرکت به‌سمت کاهش تولید کربن، یکی از اقدامات مهم و مورد توجه شرکت به‌شمار می‌رود.

یکشنبه 15 مرداد 1402 ساعت 12:36

باشگاه آلومینیوم- از ابتدای سال 2023، شرکت آلبا سه ایستگاه شارژ خورشیدی خود را فعال ساخته است که این سه مجموعاً در مصرف 110 هزار کیلو وات ساعت انرژی صرفه‌جویی می‌کنند.

کاهش مصرف 110 هزار کیلو وات ساعت انرژی به مفهوم کاهش ورود 42 تن ضایعات کربنی (CO2) به محیط زیست خواهد بود. هر ایستگاه مجهز به سیستم ذخیره‌سازی است که امکان ذخیره انرژی در 24 ساعت شبانه‌روز را فراهم می‌کند.

رئیس هیأت‌مدیره آلبا در گفتگویی مطبوعاتی گفت: "شرکت آلبا از چندین سال قبل به‌دنبال کاهش تولید ضایعات کربنی در فرآیند تولید آلومینیوم اولیه بوده است و با توجه به دسترسی ارزان و وفور انرژی خورشیدی در این کشور، بهترین گزینه بهره‌برداری از انرژی سولار است. این اقدام در راستای رسیدن به تولید صفر درصد کربن حین فرآیند ذوب آلومینیوم اولیه می‌باشد."

شرکت آلبا با تولید 1.6 میلیون تن آلومینیوم اولیه در سال 2022، بزرگترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم اولیه (به‌جز چین) در جهان بوده است.

این شرکت بحرینی از معدود شرکت‌های فعال در خلیج‌فارس است که در زمینه استفاده از انرژی‌های نوین و تجدید‌پذیر، ‌سرمایه‌گذاری کرده است.

تعداد بازدید : 1392

ثبت نظر

ارسال