Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 20 دقیقه

بهبود شرایط در چین/ عدم بهبود در خارج از چین!

بهبود شرایط در چین/ عدم بهبود در خارج از چین!

باشگاه آلومینیوم: درحالی‌که شرایط اقتصادی چین رو به بهبود است و چین در حال عبور از صدمات ناشی از ویروس کروناست، تقاضا در خارج از چین تحت تأثیر شیوع کووید ۱۹ قرار دارد.

چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 13:18

سفارشات صادرات برای مواد اولیه نسوز بسیاری از شرکت‌ها به تعویق افتاده است

 

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، پس از کنترل شیوع ویروس کرونا در چین، شرایط حمل و نقل و اقتصادی دوباره در حال رونق است ولی هم زمان تقاضا در خارج از چین تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

از ابتدای ماه فوریه شروع سراسری بیماری کرونا در چین، اقتصاد این کشور را کاملاً فلج کرد و همین مسأله باعث شد که صنعت این کشور با کمبود راننده‌ی کامیون و مشکلات حمل‌و‌نقل ریلی روبرو گردد.

پس از ۱۰ فوریه حمل‌و‌نقل دریایی در برخی از نقاط علائمی از بهبود را نشان داد و برای مثال می‌توان به شهر بندری گینگدائو (Qingdao) اشاره کرد که یکی از مراکز تولید گرافیت است و حمل‌و‌نقل داخلی در این بندر محدود شده بود.

مسئولین در چین سعی دارند ازطرفی چرخه‌ی اقتصادی را مجدداً فعال سازند و همزمان از شیوع کرونا جلوگیری کنند. از اواخر ماه فوریه حمل‌و‌نقل در چین کار خود را از سر گرفت و همزمان سعی بر کنترل بیماری کرونا بوده است. درحال‌حاضر گزارشات رسیده از چین حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور کاهش یافته است.

و به‌گفته‌ی یکی از متخصصین و دست‌اندرکاران بازار در چین، طی هفته‌های گذشته شرایط حمل‌و‌نقل درونی در چین بهبود یافته است و در واقع مشکل اصلی که گریبانگیر صنعت این کشور شده است خارج از چین است که باعث شده حجم سفارشات و صادرات به خارج از چین کاهش یابد.

از اواسط ماه مارس صنایع چینی با بحران روبرو شدند و نتوانستند قراردادهای محکمی با خارج از چین منعقد کنند. صنعت آلومینیوم هم مستثنی از این موضوع نبود و صادرات در صنایع مختلف ازجمله صنعت آلومینیوم تحت‌تأثیر همین مسأله قرار گرفت. یکی دیگر از مشکلات موجود، تعلیق تولید در خارج از چین است که باعث شده تقاضا برای مواد اولیه مخصوصاً از چین کاهش یابد.

به‌گفته‌ی صنعتگران داخلی چین، شرایط داخلی چین رو به بهبود است و یک تولیدکننده‌ی آلومینا در منطقه‌ی هنان چین می گوید: «هزینه حمل‌و‌نقل اتوبانی رایگان شده و دیگر نیازی به پرداخت عوارض نیست. همین مسأله هزینه‌ی حمل‌ونقل را کاهش می‌دهد و ازطرفی قیمت حمل‌ونقل در بنادر نیز تحت‌تأثیر قرار نگرفته‌ است و همه چیز به روال عادی باز خواهد گشت.»

تولیدکننده‌ی دیگری می‌افزاید:" حمل‌و‌نقل در لیائونینگ (Liaoning) از اواخر فوریه به حالت عادی بازگشته است و حمل‌ونقل در داخل چین با مشکل بزرگی روبرو نیست.

اما گرچه هزینه‌ی حمل‌ونقل در چین به حالت عادی بازگشته است، درحال‌حاضر مشکل اصلی صنعت پایین‌دستی و رکود خرید در این صنعت است. درواقع با توجه به شیوع سریع بیماری کرونا، مشتریان بین‌المللی سطح خرید خود را کاهش داده‌اند."

از 8 آوریل صنعت دیرگداز در ووهان نیز مجدداً فعال شده، البته تولید به میزان حداقلی است.

تا پایان ماه آوریل نیز تقاضا برای گرافیت ورقه‌ای به حالت عادی بازگشته است ولی با این حال باز به دلیل شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، سفارشات از طرف صنایع دیرگدازی در خارج از چین به تعلیق درآمده است.

گزارشات رسیده حاکی از آن است که در ماه می چین مقادیر زیادی آلومینا به ژاپن و کره صادرکرده است. البته کره‌جنوبی در قرنطینه قرار دارد و به‌ همین دلیل صادرات به کره جنوبی 15-10 روز کاری به طول می‌انجامد.

متال‌بولتن معتقد است که علی‌رغم افزایش رونق اقتصادی در چین و بازگشایی مراکز تولید و شرایط متفاوتی در خارج از چین حاکم است. همین مسأله بر صادرات خارجی چین تأثیرگذار بوده به‌طوری که هنوز این کشور نتوانسته به صادرات عادی خود بازگردد.

تعداد بازدید : 1700

ثبت نظر

ارسال