Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 41 دقیقه

بستر برای ساخت فاز دوم آلومینیوم جنوب در لامرد فراهم است

بستر برای ساخت فاز دوم آلومینیوم جنوب در لامرد فراهم است

باشگاه آلومینیوم: نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع بندی سفر یک روزه معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: بستر برای ساخت فاز دوم آلومینیوم جنوب در لامرد فراهم است، سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت این فاز اعلام آمادگی کردند که در این راستا نهایت همکاری دولت نیز لازم است.

یکشنبه 9 مرداد 1401 ساعت 14:23

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از برنا از شهرستان لامرد؛ دکتر سید موسی موسوی از اشتغال بیش از ۲۳۰۰ نفر در فاز نخست آلومینیوم جنوب خبر داد و تصریح کرد: بزرگترین ظرفیت منطقه لامرد و مهر نیروی انسانی است لذا فاز دوم آلومینیوم فقط ۷۰ درصد هزینه ای که در فاز اول شده است را نیاز دارد.

این مقام مسئول در خصوص ظرفیت ها و قابلیتهای لامرد و مهر بیان کرد: پس از تلاشی که سالیان گذشته برای معرفی حوزه انتخابیه خود داشتم دولت مردان تاکید کردند که دولت به این جمع بندی رسیده است که لامرد مثل جاسک و چابهار می توان در آن سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: دولت ظرفیت های عسلویه پذیرفته و دیگر به دنبال تکمیل و توسعه فازهای موجود رفته است، توقع ما این است که این نگاه به این منطقه (لامرد و مهر) نیز همینگونه باشد، بدون شک این امر به نفع مملکت هم خواهد بود. 

نماینده لامرد و مهر بیان کرد: لامرد و مهر در حوزه مختلف مثل پدافند غیر عامل در فاصله کمی از دریا و پس کرانه ای بسیار مناسب و در حوزه گازی بزرگترین حوزه گازی شیرین در خاکی است؛ همچنین دارای میادین مختلف هما، شانول، وراوی و تابناک است.

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد با دارا بودن این همه زیر ساخت و هزینه، برند جامعه و مملکت و نماد منطقه بودن صنایع پایین دستی آن توسعه نیابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس آزادراه ۴۹ کیلومتری لامرد پارسیان را به عنوان کلیدر دو منطقه اقتصادی لامرد و پارسیان عنوان کرد و گفت: علاوه بر آزادراه انتقال آب دریا اهمیت بسزایی دارد، ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب دریا در حال آمدن به لامرد و مهر است؛ پس از رسمی شدن انتقال آب به لامرد تمایل سرمایه گذارانی که در پارسیان سرمایه گذاری کرده بودند به سمت لامرد بیشتر شد لذا اگر آب دریا به لامرد و مهر نرسید در سالهای آتی شاهد کوچ دست جمعی مردم خواهیم بود.

وی در خصوص مسیر لامرد خنج شیراز نیز گفت: از طریق ماده ۵۶ مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و از طریق یکی از بانک ها ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر در حال تامین اعتبار است تا مسیر دریا_لامرد و لامرد_خنج و مرکز استان را سریعتر به اتمام برسانیم تا این شهر در حال توسعه تکمیل تر شود.

نماینده لامرد و مهر اذعان کرد: با توجه به حضورم در کمیسیون انرژی مجلس به مشکلات میعانات نفتی و بحث کمبود نفت و گاز آگاهی دارم لذا از دولت خواهشمندم است هرجا که جا دارد و هر میزان که میسر است مشکل خوراک پتروشیمی ها و صنایع را تامین نمایید چراکه در حال حاضر ما ۵ میلیون متر مکعب گاز داریم که فقط نیاز منطقه ویژه اقتصادی و آلومینیوم را تامین می کند و چیزی تحت عنوان خوراک در اختیار ما نیست که به سایر صنایع واگذار کنیم.

تعداد بازدید : 961

ثبت نظر

ارسال