Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 0 و 53 دقیقه

مدیرعامل شرکت آتا پلیمر صنعت ارس:

بزرگترین هدف شرکت در نمایشگاه، ارتباط و دیدار با مشتریان است

بزرگترین هدف شرکت در نمایشگاه، ارتباط و دیدار با مشتریان است

باشگاه آلومینیوم: هدف ما بیشتر ارتباط چهره‌به‌چهره با مشتری در نمایشگاه است.

دوشنبه 20 شهریور 1402 ساعت 13:6

باشگاه آلومینیوم- در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه در و پنجره با خانم نوشین اعلمی، مدیرعامل شرکت آتا پلیمر صنعت ارس، گفت‌وگویی داشتیم و نظرشان را درباره این نمایشگاه و صنعتی که در آن فعالیت می‌کند، پرسیدیم.

مدیرعامل شرکت آتا پلیمر در ابتدا درباره این شرکت توضیحاتی ارائه داد:

کار ما از اول در حوزه آلومینیوم و در و پنجره بوده است. قبلاً واردکننده مقاطع پلی‌آمید از کشورهای دیگر بودیم و از سال ۹۵، تولید را در منطقه آزاد ارس آغاز کردیم. تلاش کردیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه کنیم. مشتریان ما کارخانه‌های تولید پروفیل آلومینیوم ترمال بریک هستند. در این ۷ سال، هدف ما حفظ و ارتقای کیفیت بوده ‌است. از سال گذشته خطوط تولید هارد پی‌وی‌سی را به محصولاتمان اضافه کرده‌ایم. همچنین در برنامه توسعه‌مان، ارتقای مقاطع هارد پی‌وی‌سی و گسترش آن برای صنایع خودروسازی و دیگر صنایع را درنظر گرفته‌ایم.

  • چند سال است که در نمایشگاه در و پنجره شرکت می‌کنید؟

با توجه به سابقه‌ فعالیتم در این صنعت،‌ بیشتر از ۱6-۱5 سال است که در نمایشگاه‌های مختلف صنعت ساختمان و پلیمر شرکت می‌کنم. اما سه سال است که با برند آتا پلیمر در نمایشگاه در و پنجره حضور دارم.

  • نمایشگاه امسال چه‌طور بود؟

نمایشگاه امسال را نسبت به نمایشگاه دو سال قبل که کرونا هنوز وجود داشت، بهتر بود. به‌دلیل عرضه محصولات و خدمات تازه، بازدیدکنندگان ما نسبت به گذشته بهتر شده بودند ولی کیفیت خود نمایشگاه اعم از سرویس‌دهی و ساعت بازدید، نسبت به سال‌های قبل ضعیف شده بود.

  • آتاپلیمر صنعت ارس با چه هدفی در نمایشگاه در و پنجره شرکت کرده‌است؟

بزرگترین هدف شرکت در نمایشگاه، ارتباط و دیدار با مشتریان است. اگر مشکلی در ارائه محصول، کیفیت یا خدمات پس از فروش داریم به طور مستقیم با مشتری در ارتباط باشیم تا بتوانیم راحت‌تر و دقیق تر آن را حل کنیم. هدف ما بیشتر ارتباط چهره‌به‌چهره با مشتری در نمایشگاه است، چون عمده ارتباط ما با مشتریانمان ازطریق غیرحضوری است. کارخانه ما در منطقه آزاد ارس واقع شده و مشتریانی از سراسر کشور داریم که برای تهیه محصولات به کارخانه مراجعه نمی‌کنند، درنتیجه، هدف از حضور در نمایشگاه، علاوه بر دیدار با مشتریان، معرفی محصولات جدید است.

  • آتا پلیمر چه محصولاتی را تولید می‌کند؟

ما در دو زمینه تولید محصول داریم که یکی از آن‌ها تولید مقاطع پلی‌آمید برای آلومینیوم و دیگری، محصولات هاردپی‌وی‌سی و ایزولاتور نما هستند که زمان مونتاژ در و پنجره داخل پروفیل‌ها نصب می‌شوند و باعث ایجاد آب‌بندی خواهند شد.

  • امسال محصولی برای رونمایی در نمایشگاه داشتید؟

امسال، خوشبختانه "هارد‌پی‌وی‌سی" و تمام محصولات مرتبط با آن در آتا پلیمر ساخته شد. ما این محصولات را امسال به نمایشگاه آوردیم تا به مشتریان در و پنجره‌ساز ارائه دهیم. البته مشتریان "هارد‌پی‌وی‌سی"، در و پنجره‌سازها هستند، نه کارخانه‌های پروفیل‌ساز.

  • در تهیه مواد اولیه به مشکل خورده‌اید؟

برای تهیه مواد پلی‌آمید، مشکلاتی داشته‌ایم. زمانی که ما کار را شروع کردیم، خود پلی‌آمید یک کالای جدید بود. بنابراین، گرانول پلی آمید نیز کالای جدیدی محسوب می‌شد. فرآیند طولانی درخواست ارز و تأمین آن کار را سخت کرده است.

  • چالش‌های کسب‌وکار شما چیست؟

کار تولیدی سراسر چالش است و کسی که در ایران کار تولید می‌کند، این چالش‌ها را پذیرفته است.

  • آتا پلیمر، صادرات هم انجام می‌دهد؟

بله. ما صادرات هم انجام می‌دهیم. صادرات محصولات ما به دو طریق انجام می‌شود. یکی محصولاتی است که خودمان صادر می‌کنیم و دیگری، محصولاتی است که مشتریان ما پس از خرید پلی‌آمید، آماده و درنهایت به کشورهایی چون آلمان،‌ عمان، عراق و تاجیکستان صادر می‌کنند.

  • آینده این صنعت را چگونه می‌بینید؟

این صنعت آینده خوبی دارد چون درحال‌حاضر بحث صرفه‌جویی در مصرف انرژی در کل جهان مطرح است و اصلی‌ترین شالوده تولید محصول ما به‌عنوان پلی‌آمید، ایجاد عایق صوتی و انرژی است. تعاریف و نیازمندی‌های آن روز‌به‌روز درحال بیشترشدن است و فکر می‌کنم که می‌توان به آینده‌ی آن امیدوار بود.

تعداد بازدید : 1999

ثبت نظر

ارسال