Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 47 دقیقه

برنامه‌ریزی برای تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا در کشور با همکاری چین‌

برنامه‌ریزی برای تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا در کشور با همکاری چین‌

باشگاه آلومینیوم: مدیر عامل یک شرکت تولید آلومینا گفت: مطالعات تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن آلومینا از بوکسیت کم‌عیار را آغاز کرده‌ایم‌، فاز اولیه مطالعاتی آن با چینی‌ها انجام شد‌ و در حال انجام فاز دوم مطالعاتی هستیم و با تحقق این هدف، از واردات این کالا بی‌نیاز می‌شویم.

سه شنبه 4 بهمن 1401 ساعت 11:16

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری فارس، نهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم  تورج زارع‌، مدیر‌عامل یک شرکت تولید آلومینا با اشاره به مشکلات‌های واحد‌های تولیدی در تامین برق و گاز در فصول تابستان و زمستان، گفت‌: تأمین انرژی برای واحد‌های تولیدی سخت است و از طرفی تامین سوخت جایگزین مازوت نیز به آسانی امکان‌پذیر نیست ولی با برنامه‌ریزی فعلا تاب‌آوری خوبی در زمینه تولید داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: منابع بوکسیت کشور کم‌عیار است لذا برای تولید پور آلومینا مناسب نیست بنابراین سالانه یک میلیارد دلار آلومینا وارد کشور می‌شود.

زارع اظهار داشت: ‌برنامه‌ریزی ‌کرده‌ایم‌ مطالعاتی هم برای تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن آلومینا از بوکسیت کم‌عیار را آغاز کرده‌ایم‌ فاز اولیه مطالعاتی آن با چینی‌ها انجام شد‌ و در حال انجام فاز دو مطالعاتی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد آلومینا از طریق واردات تامین می شود، بیان داشت: امیدواریم پروژه تولید ۵۰۰ هزار تن آلومینا در سال تحقق یابد تا از واردات این کالا بی‌نیاز شویم.

تعداد بازدید : 3125

ثبت نظر

ارسال