Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 48 دقیقه

برزیل 100 درصد قوطی‌های فروخته‌شده را بازیافت می‌کند

برزيل 100 درصد قوطي‌هاي فروخته‌شده را بازيافت مي‌كند

باشگاه آلومینیوم: برزیل رکورد بازیافت قوطی‌های آلومینیوم را شکست.

شنبه 3 تیر 1402 ساعت 12:42

باشگاه آلومینیوم- براساس این گزارش، برزیل به‌عنوان پیشکسوت بازیافت موفق گردیده 100 درصد از 390200 تن قوطی آلومینیومی فروخته‌شده در این کشور را بازیافت کند. این رقم بالاترین رقم بازیافت قوطی‌های آلومینیومی از زمان محاسبه بازیافت این قوطی‌ها در سال 1990 تاکنون بوده است. این حرکت جایگاه فلز آلومینیوم را به‌عنوان فلزی پایدار و اقتصادی مستحکم می‌سازد.

به‌گزارش اتحادیه قوطی‌های آلومینیومی برزیل، آبال (ABAL)، میزان قوطی‌های جمع‌آوری‌شده، متناسب با قوطی‌های فروخته شده است.

در سال 2022، فروش قوطی‌ آلومینیومی نسبت به حجم جمع‌آوری‌شده این محصول کاهش یافت. علاوه بر نرخ بازیافت قوطی‌های آلومینیومی، آبال اعلام نموده که نرخ بازیافت ضایعات در برزیل 55.4 درصد بوده که بیشترین نرخ بازیافت در جهان محسوب می‌شود.

آلومینیوم فلزی پایدار و محیط زیست دوست است. براساس گزارش آبال نقش کلیدی برزیل در بازیافت آلومینیوم، حاصل تلاش مکرر این صنعت در این راستا بوده است.

فلز آلومینیوم قابلیت بازیافت بی‌شمار دارد و قوطی‌های نوشابه آلومینیومی دارای سیکل عمر شش روزه هستند. روش بازیافت این قوطی‌ِها موجب کاهش گازهای گلخانه‌ای (GHG) و میزان انرژی لازم برای ذوب است به‌ طوری‌که انرژی موردنیاز برای بازیافت 95 درصد کمتر از ذوب اولیه است.

درحال‌حاضر برزیل به‌عنوان پیشکسوت در بازیافت آلومینیوم معتقد است که صنعت بازیافت این کشور هنوز برای رشد جای دارد. همزمان آبال اظهار داشته که تمام تلاش این اتحادیه، افزایش نرخ بازیافت به بیش از 65 درصد خواهد بود. این افزایش به شرط آنست که مشکلات مرتبط با جمع‌آوری محصولات آلومینیومی و همچنین چالش‌های مرتبط با بازیافت محصولات اکسترود، برطرف گردد.

تعداد بازدید : 1538

ثبت نظر

ارسال