Fa En یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 25 دقیقه

بازگشت آلومینیوم به کانال 3000 دلار

بازگشت آلومينيوم به كانال 3000 دلار

باشگاه آلومینیوم: فلز آلومینیوم که در 7 ماه مارس از کانال 4000 دلار(تن) عبور کرد، با آغاز کار بورس فلزات لندن در روز دوشنبه 14 مارس، مجدداً به کانال 3000 دلار(تن) بازگشت و در کانال نزولی قرار گرفت.

چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت 15:20

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از رویترز، فلز آلومینیوم با توجه به حمله روسیه علیه اوکراین و افزایش قیمت نفت به بیش از 130 دلار شوک بزرگی به بازار فلزات وارد شد که افزایش بی‌سابقه آلومینیوم به بیش 4100 دلار(تن) را به همراه داشت. نفت و زغال سنگ به عنوان سوخت اولیه و انرژی مورد نیاز ذوب اکثر فلزات شناخته می‌شوند. همچنین اعمال تحریم سنگین علیه روسیه از دوشنبه 7 مارس بازار را شوکه کرد.

این شوک باعث گردید قیمت آلومینیوم در بازار با پیک بی‌سابقه‌ای روبرو شود ولی پس از آن آلومینیوم همانند بسیاری از فلزات با کاهش تدریجی قیمت روبرو گردید. در واقع فلز آلومینیوم خود را "اصلاح" کرد و به کانال 3200 دلار بازگشت.

بسیاری از انبارها، تامین‌کنندگان مواد اولیه و ... در سراسر جهان روسیه را تحریم کردند یعنی نه به روسیه ارسال دارند و نه از روسیه دریافت دارند.

درحال‌حاضر موجودی فلز آلومینیوم در انبار بورس فلزات لندن در محدوده 800 دلار تن قرار دارد. این در حالی است که سال گذشته ماه مارس موجودی فلز آلومینیوم تقریباً 2 میلیون تن بوده است. کاهش موجودی آلومینیوم در بورس فلزات لندن افزایش تدریجی قیمت را به همراه خواهد داشت.

همچنین کاهش قیمت نفت به کمتر از 100 دلار مجدداً کاهش قیمت آلومینیوم را از کانال 4000 دلار به همراه داشته است.

با کاهش قیمت نفت و اثر تحریم روسیه قیمت آلومینیوم به کانال 3200 دلار بازگشت ولی پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضا و کاهش موجودی (ناشی از بلوکه شدن 6 درصد آلومینیوم جهان که متعلق به روسال است) مجدداً با افزایش تدریجی قیمت این فلز طی هفته‌های آتی مواجه شویم.

تعداد بازدید : 618

ثبت نظر

ارسال