Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 23 و 32 دقیقه

بازدید مدیرکل سازمان استاندارد استان مرکزی از شرکت آلومینیوم ایران

بازدید مدیرکل سازمان استاندارد استان مرکزی از شرکت آلومینیوم ایران

باشگاه آلومینیوم: بازدید دکتر میرنظامی مدیرکل سازمان استاندارد استان مرکزی از شرکت آلومینیوم ایران و کارخانه کربن صنعت امیرکبیر.

دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 20:49

دکتر میراشرفی مدیر عامل ایرالکو: از مهمترین تصمیمات مجموعه مدیریت ایرالکو، تغییر تکنولوژی 68 به ۲۰۰ کیلو آمپر در کارگاه احیاء یک می باشد که پیامدهای مثبت فراوانی برای شهر اراک و کارخانه ایرالکو در پی دارد.

مدیر کل سازمان استاندارد استان مرکزی: موضوع جاده دسترسی و زیرساخت‌های  شرکت کربن صنعت امیرکبیر یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که عزم جدی مدیران و مسئولان استان مرکزی را مطالبه می نماید.

به گزارش باشگاه آلومینیوم،‌ دکتر میر نظامی مدیر کل سازمان استاندارد استان مرکزی و هیات همراه در تاریخ 16 آبان ماه سال جاری بر اساس مصوبه شورای استاندارد استان مرکزی مبنی بر کنترل و نظارت بر رعایت الزامات قانونی محیط زیست توسط شرکت آلومینیوم ایران، از ایرالکو و پروژه ساخت کارخانه کربن صنعت امیر کبیر بازدید نمودند.

در این بازدید که با همراهی دکتر میر اشرفی مدیر عامل ایرالکو، مهندس غفاری مدیر عامل کربن صنعت امیر کبیر و برخی معاونتها و مدیران ایرالکو صورت پذیرفت، دکتر میر نظامی با حضور در پروژه کارخانه ۱۰۰ هزار تنی آندسازی کربن صنعت امیرکبیر از روند پیشرفت و تجهیز کارگاه‌های مختلف بازدید نموده و ضمن گفتگو با مسئولان این پروژه از مسائل و مشکلات حال حاضر آن مطلع گردیدند. همچنین براساس گزارش مهندس غفاری مدیر عامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر پیشرفت فیزیکی این پروژه 52 درصد اعلام گردید. دکتر میرنظامی و هیات همراه همچنین از کارگاه های آندسازی، احیاء، پروژه مولد اضطراری و اتاق کنترل احیاء 2 ایرالکو بازدید نموده و در جریان موارد و مسائل مختلف مرتبط با این کارگاه ها قرار گرفتند.

در ادامه دکتر میر اشرفی مدیرعامل ایرالکو ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیر کل سازمان استاندارد مرکزی در ایرالکو، در سخنانی با اشاره به موضوع اقتصاد انرژی، بیان نمودند: تولید در کشور ما با صرف انرژی بسیار بالا نسبت به سایر کشورهای دیگر انجام می‌شود و در این بین تولید فلزات نیز به خودی خود مصرف انرژی بالایی را می‌طلبد و ارتقا و به روز رسانی تکنولوژی تاثیر مستقیمی بر کاهش مصرف انرژی دارد. یکی از تصمیمات مهم مجموعه مدیریت ایرالکو تغییر تکنولوژی 68 به ۲۰۰ کیلو آمپر در کارگاه احیاء یک می‌باشد و در اینجا بنده از مجموعه سازمان استاندارد استان مرکزی و به ویژه دکتر میر نظامی مدیر کل محترم این سازمان تقاضای همکاری و مساعدت در این خصوص و مطرح شدن آن در شورای استاندارد استان را دارم چرا که تحقق این امر علاوه بر تاثیر مثبت بر تولید بیشتر، سهولت کار نیروی انسانی، کاهش مصرف برق و در نهایت کاهش ارزبری و بهای تمام شده محصول را در پی خواهد داشت.

مدیر کل سازمان استاندارد استان مرکزی طی مصاحبه با روابط عمومی و صنعتی ایرالکو با اشاره به دومین بازدید خود طی یک سال و نیم گذشته از این شرکت بیان داشتند: روند فعالیت و اقدامات صورت گرفته در ایرالکو در زمینه محیط زیست رو به جلو بوده است و مثبت ارزیابی می‌شود.

ایشان فعالیت پیمانکاران مختلف در کارخانه آند سازی و پیشرفت ساخت و تجهیز آن را قابل توجه دانست و افزود: از مهم‌ترین چالش‌های حال حاضر این پروژه که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و عزم جدی مدیران و مسئولان استان مرکزی را نیازمند است، موضوع جاده دسترسی و زیرساخت‌های این کارخانه است که شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سایر ارگان های مرتبط می‌بایست در رفع و برطرف نمودن مشکلات و موانع در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورند.

دکتر میرنظامی ایجاد و فرصت سرمایه‌گذاری در طرح های توسعه ای ایرالکو را ضروری دانسته و خواستار همراهی، تعامل و هم افزایی بیشتر سازمان‌ها در این زمینه شدند. ایشان همچنین از عزم قاطع مجموعه مدیریت ایرالکو در تغییر تکنولوژی ۶۸ به ۲۰۰ کیلو آمپر و به روز رسانی کارخانه استقبال و تهیه سند جامع زیست محیطی ایرالکو را مثبت ارزیابی نمودند و آمادگی سازمان استاندارد را برای تدوین و تکمیل آن اعلام نمودند.

 

در ادامه نشستی با موضوع ارائه گزارش سازمان استاندارد استان مرکزی از فعالیت و بررسی‌های صورت گرفته این سازمان در ایرالکو برگزار گردید که در این گزارش همکاری و تعامل ایرالکو با سازمان استاندارد استان مثبت ارزیابی و از فعالیت های زیست محیطی ایرالکو در تمامی بخش ها تقدیر و تشکر به عمل آمد. همچنین در این گزارش، اقدامات ایرالکو در ایجاد فضای سبز به میزان چهار برابر بالاتر از استاندارد ایران اعلام گردید.

منبع:‌ایرالکو

تعداد بازدید : 1111

ثبت نظر

ارسال