Fa En پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 27 دقیقه

بازدید دکتر فروزانمهر از پروژه نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ایرالکو

بازدید دکتر فروزانمهر از پروژه نيروگاه خورشيدي فتوولتائيك ایرالکو

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم ایران مصمم به اجرای پروژه احداث نیروگاه 115 مگاواتی خورشیدی

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 12:28

به گزارش باشگاه آلومینیوم، دکتر فروزانمهر مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران، روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه 1403، از محل احداث پروژه نیروگاه خورشیدی 115 مگاواتی ایرالکو به عنوان یک طرح بزرگ ملی، بازدید نمودند.

پیرو ابلاغ آئین نامه اجرایی ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان مبنی بر تامین 5% برق مصرفی صنایع از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر، این موضوع از ابتدای سال 1402 در دستور کار شرکت آلومینیوم ایران قرار گرفت و در این راستا پروانه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 115 مگاوات در زمینی به وسعت 172 هکتار در نزدیکی پست برق انجیرک اخذ گردید.

با توجه به قطعی برق و الزام به کاهش آمپر در پیک بار سالهای اخیر که مشکلات متعددی را برای صنایع به همراه داشت، ضرورت احداث نیروگاه خورشیدی برای تامین برق پایدار در کارخانه به عنوان یک پروژه ملی و حرکت به سمت استفاده بیشتر از انرژی های نو و فناوری‌های پیشرفته، همواره و به طور جدی مورد تایید اعضای محترم هیات مدیره و مدیر عامل ایرالکو بوده است. ضمن اینکه استاندار محترم استان مرکزی هم همواره بر سرمایه گذاری در پروژه های تولید برق و بویژه احداث نیروگاه های خورشیدی در استان تاکید فراوان نموده و شرکت ها و صنایعی که در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اقدام می کنند را مورد حمایت همه جانبه قرار می دهند.

 در همین راستا مدیر عامل شرکت نیز با آگاهی از مزایا و برکات بسیار احداث نیروگاه خورشیدی همانند حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر، افزایش پایداری شبکه برق ، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی کشور و ... و نگاه ویژه ایشان به توسعه، تغییر تکنولوژی و استفاده از فن آوری های به روز،  بر لزوم رفع موانع و ایجاد زیرساخت های لازم و تسریع در ایجاد نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ایرالکو تاکید دارند.

در حال حاضر تحویل موقت زمین در مرحله نهایی بوده و مجوزهای اصلی زمین اخذ گردیده است. پس از تحویل قطعی زمین، این نیروگاه طی دو فاز احداث خواهد شد. در فاز نخست احداث 25 مگاوات از ظرفیت نیروگاه طی 12 ماه و در فاز دوم احداث 90 مگاوات از ظرفیت نیروگاه طی 24 ماه در دستور کار قرار دارد.

منبع: روابط عمومی و صنعتی ایرالکو

تعداد بازدید : 305

ثبت نظر

ارسال