Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 7 دقیقه

نماینده مردم بجنورد در مجلس:

با وجود پساب در صنعت آلومینیوم حفظ محیط زیست در جاجرم توسط شرکت آلومینای ایران جای تقدیر دارد

با وجود پساب در صنعت آلومینیوم حفظ محیط زیست در جاجرم توسط شرکت آلومینای ایران جای تقدیر دارد

باشگاه آلومینیوم: سیدمحمد پاک‌مهر نماینده مردم شریف بجنورد در مجلس شورای اسلامی در اولین همایش بوکسیت، آلومینا و آلومینیوم و توسعه پایدار گفت: با وجود تولید پساب در صنعت آلومینیوم حفظ محیط زیست جاجرم برای شرکت آلومینای ایران در خراسان شمالی افتخار بزرگی است.

شنبه 31 اردیبهشت 1401 ساعت 13:3

باشگاه آلومینیوم: آب پایدار صنایع باید از محل تصفیه پساب‌ها تامین شود، در برخی کشورها تا ۷ مرتبه از تصفیه پساب‌های صنعتی استفاده می‌شود.

آلومینای ایران زیر ۵ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند و استفاده از پساب تصفیه شده حکم آب طلایی برای استفاده صنعت در منطقه کویری را دارد.

سیدمحمد پاک‌مهر افزود: با برنامه‌ریزی مناسب شرکت آلومینای ایران هم اکنون ۴۵۰۰ نفر در این شرکت مشغول کار هستند و این نیز برای این شرکت جای تقدیر و تشکر دارد.

برای تامین گاز صنعت، در دو سال گذشته اقداماتی برای تبدیل لوله ۸ اینچ به ۱۶ اینچ صورت گرفته است. شمش آلومینیوم بیش از ۷۰ صنعت پایین دست دارد که فقدان این صنایع در استان دیده می‌شود.

پاک مهر افزود: امروز در جهان استفاده از بوکسیت پرعیار مورد توجه قرار گرفته است و در حالی که ۱۹ سال این صنعت در ایران قدمت دارد باید بتوانیم با تامین بسترهای مناسب نیازهای خود را در این زمینه تامین کنیم.

۴۵ درصد مالیات منطقه از آلومینای ایران تامین می‌شود که از مالیات پتروشیمی منطقه بیشتر است.

تعداد بازدید : 622

ثبت نظر

ارسال