Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 17 دقیقه

با منع صادرات بوکسیت اندونزی به چین، گینه منبع اصلی تأمین بوکسیت این کشور شد

با منع صادرات بوكسيت اندونزي به چين، گينه منبع اصلي تأمين بوكسيت اين كشور شد

باشگاه آلومینیوم: سالهاست گینه به‌عنوان بزرگترین منبع تولید بوکسیت در جهان شناخته می‌شود.

یکشنبه 4 تیر 1402 ساعت 12:8

به گزارش باشگاه آلومینیوم، سالهاست گینه به‌عنوان بزرگترین منبع تولید بوکسیت در جهان شناخته می‌شود. اندونزی نیز ازنظر صنعتی و تاریخی یکی از تأمین‌کنندگان اصلی بوکسیت در جهان محسوب می‌شود اما چندی پیش قانونی را تصویب کرد که براساس این قانون، این کشور بوکسیت استخراج‌شده خود را دیگر صادر نمی‌کند. درواقع هدف از این قانون، تشویق و کمک صنایع داخلی این کشور به رشد بوده است. اما قانون منع صادرات عواقب خاص خود را در بازار جهانی بوکسیت خواهد داشت.

گینه از ماه می تا نوامبر همه‌ساله شاهد باران‌های سهمگین است. از سوی دیگر از دسامبر تا ماه آوریل، هوا گرم و خشک است. آمار نشان می‌دهد که تولید و جابجایی بوکسیت تحت‌تأثیر عوامل جوی در فصل بارندگی است.

در فصل بارندگی صادرات بوکسیت از گینه کاهش می‌یابد. درواقع می‌توان گفت: صادرات بوکسیت طی شش ماه فصل بهار و تابستان بالاست و طی فصل‌های پاییز و زمستان کاهش می‌یابد.

با توجه به قانون منع صادرات بوکسیت از اندونزی، گینه همواره به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده بوکسیت چین عمل کرده است. براساس گزارش انستیتوی آلومینیوم، با توجه به قانون منع صادرات بوکسیت اندونزی، پیش‌بینی‌می‌شود واردات بوکسیت از گینه در سال 2023 به بیش از 90 میلیون تن افزایش یابد. درواقع این افزایش پیش‌بینی‌شده نشان‌دهنده 30 درصد رشد در صادرات است.

شرایط معادن بوکسیت گینه به‌همراه وضعیت خاص استخراج منابع معدنی، این کشور را در رأس تأمین بوکسیت موردنیاز جهان قرار داده است که البته بیشترین حجم تقاضا از جانب چین است.

چین جهت رشد و تأمین صنعت آلومینیوم خود طی سال‌های اخیر مقادیر قابل‌توجه بوکسیت از گینه وارد کرده است که طی چند ماه گذشته این رقم به‌طور قابل‌توجهی افزایش داشته است.

براساس گزارش انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم پیش‌بینی می‌شود که مصرف جهانی آلومینیوم در سال 2023، 1.7 درصد رشد داشته باشد. براساس این گزارش میزان مصرف طی سال 2023 به 96.9 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

تعداد بازدید : 1712

ثبت نظر

ارسال