Fa En شنبه 29 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 16 دقیقه

با افزایش نرخ دیه خودرو بازهم گران می شود!

با افزایش نرخ دیه خودرو بازهم گران می شود!

یکشنبه 1 خرداد 1390 ساعت 21:35

براساس اعلام مقامات قضایی نرخ یک فقره دیه کامل مرد مسلمان در سال جاری مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال تعیین شده است که در ماه‌های حرام به میزان یک سوم افزایش می‌یابد و به رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌رسد؛ یعنی دو برابر رقم سال گذشته.

به گفته مسوولان قضایی دستور العمل اعمال نرخ جدید دیه از ۱۶ خرداد به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. همچنین افرادی که بنابر حکم دادگاه‌ها به پرداخت دیه محکوم شده‌اند تا قبل از اعمال تاریخ نرخ جدید باید نسبت به پرداخت دیه اقدام کنند در غیر این صورت مشمول نرخ جدید می‌شوند.

این افزایش تنها صدای مسوولان بیمه را در نیاورده است. این طور که به نظر می‌رسد به زودی صدای اهالی صنعتی جاده مخصوص نیز به گوش خواهد رسید و به واسطه افزایش قیمت حدود ۳۰۰ هزار تومانی نرخ بیمه شخص ثالث، خودروهای داخلی نیز به همین میزان گران می‌شوند.

از قرار معلوم این افزایش از فردا اعمال خواهد شد و به طور میانگین صاحبان خودروهای سواری که تا کنون حدود ۳۰۰ هزار تومان برای بیمه شخص ثالث سالانه خودرو خود پرداخت می کردند هم اکنون مجبورند به پرداخت دو برابر این رقم قانع باشند.

خودروسازان نیز به دنبال افزایش نرخ دیه مجبورند خودروهای خود را حداقل ۳۰۰ هزار تومان گران تر در کارخانه به فروش برسانند و این موضوع به آشفته بازار قیمت خودرو که هم اکنون مردم شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستند، دامن خواهد زد.

اعلامیه های فروش خودروسازان از فردا با توجه به افزایش نرخ بیمه شخص ثالث اصلاح خواهد شد، با این حال مشتریانی که تا پیش از اول خرداد اقدام به ثبت نام خودرو خود کرده اند نباید نگران افزایش قیمت یاد شده باشند.

باید دید که واکنش مردم و عکس العمل خودروسازان در قبال تحولات هفته های آینده بازار خودرو چه خواهد بود.

 

تعداد بازدید : 1116

ثبت نظر

ارسال