Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 33 دقیقه

ایرالکو مقام برتر در دومین همایش تجلیل از برترین های بورس کالا

ایرالکو مقام برتر در دومین همایش تجلیل از برترین های بورس کالا

باشگاه آلومینیوم: با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سرپرست وزارت صمت صورت گرفت؛ ایرالکو مقام برتر در دومین همایش «تجلیل از برترین های بورس کالا»

یکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت 0:2

به گزارش باشگاه آلومینیوم، دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران یکم خرداد ماه سال جاری با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و جمع کثیری از مقامات و تولیدکنندگان دولتی و خصوصی کشور برگزار شد که در پایان از شرکت آلومینیوم ایران به عنوان یکی از شرکت‌های برتر بورس کالا در بخش محصولات صنعتی با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

در این همایش، در ۱۲ بخش تخصصی مرتبط با بازارهای فیزیکی و مالی بورس کالای ایران، ۴۰ شرکت تولیدی، هلدینگ، انجمن و بانک به عنوان برترین‌های بورس کالا و «همراهان شفافیت» معرفی شدند؛ همچنین از ۸ شخصیت اثرگذار و برجسته به دلیل اقدمات ارزنده در جهت رشد شفافیت اقتصاد، تجلیل شد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا، گفت: نهادهای زیادی در اقتصاد داریم که متولد می‌شوند اما فرصت بلوغ پیدا نمی‌کنند. بورس کالا جز معدود نهادهایی بوده که علی‌رغم تندبادهایی که پشت سر گذاشته است، به‌بلوغ خوبی رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: منطق بورس کالا منطق شفافیت، تسهیل و کم هزینه‌ کردن مبادلات اقتصادی است. اگر خواهان فراگیری این منطق هستیم باید ضعف‌های نهادی آن برطرف بشود.

سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صمت هم در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا گفت: سهم قابل ملاحظه‌ای از اقتصادی ایران و بنگاه های بزرگ و اثرگذار کشور در همایش برترین‌های بورس کالا حضور دارند و امیدوارم بتوانیم با توان و ظرفیت های این بنگاه ها در جهت اجرا و پیشبرد برنامه های توسعه ای کشور و تولید گام های بزرگی برداریم.

سید جواد جهرمی مدیر عامل بورس کالای ایران هم طی صحبت‌هایی عنوان نمود: در سالی که گذشت شاهد رشد ۵۸ درصدی از نظر ارزش معاملات بودیم به گونه‌ای که ارزش کل معاملات از هزار همت عبور کرد. همچنین حجم معاملات بورس کالا با رشد ۵۵ درصدی به رکورد ۱۱۷ میلیون تن رسید.

وی ازجمله دستاوردهای بورس کالا در سال قبل را رونق تالار صادراتی عنوان کرد و اظهار کرد: رینگ صادراتی به کمک شرکت‌های حاضر و تلاش‌های سازمان ایمیدرو توانست شاهد حضور محصولاتی نظیر شمش فولاد، مس، سیمان، آلومینیوم و پی وی سی بود.

شایان ذکر است، شرکت‌های آلومینیوم ایران (ایرالکو)، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، جهان فولاد سیرجان، فولاد کاوه جنوب کیش و آهن و فولاد ارفع، از جمله شرکت‌هایی بودند که به عنوان برترین‌ها در این عرصه شناخته شدند.

منبع: روابط عمومی ایرالکو

تعداد بازدید : 1209

ثبت نظر

ارسال