Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 50 دقیقه

مدیرعامل شرکت پیمان پروفیل آسیا:

آندایزینگ هزینه بالا و تقاضای محدودی دارد/ تأثیرات شوم ویروس کرونا بر تولید

آندایزینگ هزینه بالا و تقاضای محدودی دارد/ تأثیرات شوم ویروس کرونا بر تولید

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت پیمان پروفیل آسیا گفت: آندایز نسبت به رنگ پودری، ماندگاری بسیار بالایی دارد اما به‌‌علت قیمت بالاتر محصولات آندایز شده، تقاضا برای آن کمتر است. ضمن اینکه برای هر کارخانه‌ای، فرآیند آندایزینگ هزینه بیشتری نسبت به پادرکوتینگ دارد.

سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت 13:5

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، علی چراغی اظهار داشت: شرکت پیمان پروفیل آسیا در سال 1386 فعالیت خود را با تحقیق در صنعت پروفیل آلومینیومی و با احداث سه سالن تولیدی آغاز کرد. به‌مرور زمان با توسعه مجموعه به هفت سالن، مجموعه به پیشرفته‌ترین ادوات تولید پروفیل‌های آلومینیومی، تجهیزات ریخته‌گری و کوره DC، پرس اکستروژن، خطوط رنگ الکترواستاتیک، آبکاری و رنگ دکورال مجهز شد. ما مواد اولیه موردنیاز خود را از کارخانه آلومینیوم ایران (ایرالکو) و همچنین کشور عراق تأمین می‌کنیم.

وی افزود: کیفیت مواد اولیه تأمین‌شده از اواخر سال 1398 تاکنون هیچ‌گونه تغییری نداشته است زیرا از منابع مختلف خرید انجام نمی‌شود. همچنین شرایط تولید مطلوبی را نسبت به مدت ‌مشابه در سال‌ گذشته تجربه می‌کنیم. این مجموعه در زمینه آلیاژسازی‌های مختلف و تولید برخی محصولات برای صنایع‌ دفاعی‌ کشور نیز فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت پیمان پروفیل آسیا مطرح کرد: نوسانات شدید قیمتی در بازار آلومینیوم، خسارت‌های فراوانی را درخصوص تأمین مواد اولیه به شرکت‌ها وارد کرده است. به‌‌عنوان مثال، اگر امروز مواد اولیه خود را به قیمت 45 هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم خریداری کنیم، فردا مشخص نیست که این قیمت ثابت می‌ماند و یا افزایش می‌یابد. درحالی‌که به‌‌علت تعهداتی که نسبت به مشتریان خود داریم، با همان قیمت‌های از پیش تعیین‌شده مجبور به فروش محصولات خود و قبول ضررهای مختلف می‌شویم. اگر هم بخواهیم محصولات خود را در انبار دپو و از فروش خودداری کنیم، مشتریان خود را از دست خواهیم داد و این نیز زیان کمی به حساب نمی‌آید. در این میان، اداره مالیات نیز از هر طرف به ما فشار آورده و چالش‌های زیادی برای ما ایجاد می‌کند. این نهاد نیز در صدر سازمان‌هایی است که میزان مبالغ ‌دریافتی را افزایش داده و حال بعد از عبور از موج ابتدایی ویروس کرونا و تأخیر حمایتی در امور مالیاتی، شرکت‌ها باید اقدام به تسویه مالیات خود کنند.

دایره محدود مشتریان آندایزینگ

چراغی در پاسخ به سؤالی درخصوص تفاوت آندایزینگ با رنگ پودری مورداستفاده در تولید پروفیل‌های آلومینیومی، عنوان کرد: آندایزینگ به ‌جهت کیفیت بسیار ‌بالا و ماندگاری طولانی‌تر که نسبت به رنگ‌ پودری دارد، موجب بهبود کیفیت پروفیل‌ تولیدی در هر کارخانه‌ای می‌شود اما به‌‌دلیل ‌قیمت بالاتر نسبت به پادرکوتینگ، مشتری‌های خاص و محدودی را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه برای هر کارخانه‌ای، فرآیند آندایزینگ هزینه بیشتری را نسبت به پادرکوتینگ دارد.

بحرانی به نام «کرونا»

مدیرعامل شرکت پیمان پروفیل آسیا در ارتباط با میزان نقش کرونا در نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه، تصریح کرد: بی‌شک کرونا تأثیر زیادی بر نوسانات قیمتی داشته است. علاوه‌ بر این یکی از تأثیرهای این ویروس، کمترشدن تعداد مشتریان از سراسر کشور، به‌‌خصوص شهرهایی که وضعیت قرمز داشته‌اند، است. بازار صنعت آلومینیوم در نواحی جنوبی کشور به‌شدت دچار رکود شده و سفارش محصول به‌شدت در این منطقه کاهش یافته است.

تولیدکنندگان با تمام سختی‌ها، خود را سرپا نگه داشته‌اند

چراغی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با آینده بازار صنعت پروفیل آلومینیوم در صورت ادامه‌دار بودن شرایط نامساعد کنونی، خاطرنشان کرد: قطعاً اگر این اوضاع تا سال آینده هم ادامه‌دار باشد، قطعاً وضعیت بازار محصولات آلومینیومی دچار رکود خواهد شد و رونق چندساله خود را از دست خواهد داد. شرکت‌های بزرگ و کوچک هرکدام به‌نوعی هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ جایگاه در بازار، تاکنون با ضررهای جبران‌ناپذیری روبه‌رو شده‌اند. شرکت ما نیز بعد از قرارگرفتن در این وضعیت بحرانی، از کارکنان کمتری استفاده می‌کند و این تا حدودی باعث بروز اخلال در سیستم اداری مجموعه شده است.

وی افزود: درحال‌حاضر برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها به‌دلیل افت شدید تقاضا در بازار، مجبور به کاهش تولید و فروش محصولات خود شده‌اند و با میزان کمتری نسبت به مدت ‌مشابه در سال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند. صنعتگران درحال‌حاضر تنها سعی‌ می‌کنند تا جایی‌که ممکن است مجموعه خود را سرپا نگه دارند و بتوانند با خسارت‌های کمتری از این بحران عبور کنند.

عقب‌ماندن از برنامه‌ها

مدیرعامل شرکت پیمان پروفیل آسیا درباره برنامه‌های توسعه‌ای شرکت، خاطرنشان کرد: سال 1395 شروع به ساخت کارگاه جدید با متراژ 16 هزار مترمربع و با برنامه‌ریزی پایان پروژه در مدت معین دو سال کردیم که متأسفانه با آغاز شیوع ویروس کرونا، از برنامه‌ریزی خود عقب ‌افتادیم. اگر این پروژه در مدت مشخص به بهره‌برداری می‌رسید، برای 250 تا 300 نفر شغل ایجاد می‌شد اما به‌‌علت نوسانات بازار و شیوع کرونا، تنها توانستیم فقط یک سالن این کارگاه جدید را راه‌اندازی کنیم و سی نفر افزایش نیرو داشته باشیم. برای سال جاری هنوز اقدام به برنامه‌ریزی جدید برای توسعه نکرده‌ایم و منتظر هستیم تا وضعیت کمی عادی‌تر و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها کمی آسان‌‌تر شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه دولت تنها به بیان حمایت از صنعتگران می‌پردازد اما در عمل، فقط از برخی شرکت‌ها و افراد خاص حمایت می‌کند. وظیفه دولت در چنین شرایطی، ایجاد موقعیت‌های مناسب برای حمایت از تمام گروه‌ها و اقشار تولیدکننده است نه اینکه تنها به بخش خاصی، بودجه‌های قابل‌توجه اختصاص داده شود و بقیه از دریافت تسهیلات ویژه محروم شوند.

تعداد بازدید : 856

ثبت نظر

ارسال