Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 9 دقیقه

آلومینای جاجرم برای تامین مواد اولیه به معدن بوکسیت "تاش" نیاز دارد

آلومینای جاجرم برای تامین مواد اولیه به معدن بوکسیت "تاش" نیاز دارد

باشگاه آلومینیوم: مدیرکل صمت استان با اشاره به اینکه شرکت آلومینای جاجرم تنها تولیدکننده پودر آلومینا در ایران است که خوراک بسیاری از کارخانه های داخل کشور رو تامین می‌کند اظهار داشت:این واحد تولیدی استراتژیک در کشور برای انجام تولید نیاز به ماده اولیه بوکسیت دارد.

سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 ساعت 11:5

باشگاه آلومینیوم- حسین حاجی بگلو افزود: در همین راستا برای تامین نیازهای خود اقدام به اکتشاف معدن در داخل استان و خارج آن کرده است.وی خاطرنشان کرد: معدن " تاش " در استان سمنان یکی از معادنی است که پروانه بهره برداری آن متعلق به شرکت آلومینای جاجرم است، اما از سال ۹۸ دیگر اجازه برداشت از این معدن به شرکت مذکور داده نشد.وی تصریح کرد: این در حالی است که تاش یکی از تامین کننده های خوراک با کیفیت آلومینای جاجرم بوده و بنا به گفته مسئولان این شرکت عدم اجازه بهره‌برداری از آن سبب شده تا هزینه های زیادی بر دوش این شرکت برای تامین خوراک مورد نیاز تحمیل شود.

حاجی بگلو یادآور شد: متأسفانه این موضوع امنیتی شده است که باید از دستور شورای تامین استان سمنان خارج شود چرا که این موضوع امنیتی نیست و بعضاً مسائل زیست محیطی مطرح است که باید از این منظر به آن توجه شود.

وی افزود: قرار بر این است واحد آلومینا در آنجا یک واحد تولیدی راه‌اندازی کند که علاوه‌ بر اشتغالزایی برای مردم منطقه مواد شرکت‌ آلومینای را نیز فراهم خواهد کرد.وی تصریح کرد: اینک بوکسیت این کارخانه از کشور ترکیه که باعث افزایش هزینه های حمل و نقل و خروج ارز از کشور خواهد شد راه‌اندازی این معدن به نفع کشور و مردم منطقه است.

حاجی بگلو گفت: مجموعه شرکت آلومینای ایران مجموعه ای قدرتمند در خاورمیانه است که از جایگاه مناسبی برخوردار است و نیاز است مدیران استانی و آن منطقه همراهی لازم را داشته باشند.

منبع: اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی

تعداد بازدید : 2295

ثبت نظر

ارسال