Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 13 دقیقه

افزایش قابل‌توجه تولید آلومینیوم اولیه در ماه اکتبر 2023

افزايش قابل‌توجه توليد آلومينيوم اوليه در ماه اكتبر 2023

باشگاه آلومینیوم: تولید جهانی آلومینیوم اولیه در ماه اکتبر سال جاری با رشد قابل‌توجهی روبرو بوده است.

شنبه 11 آذر 1402 ساعت 8:54

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم،‌ تولید جهانی آلومینیوم در ماه اکتبر سال جاری نسبت به اکتبر سال گذشته، 5.3 درصد افزایش داشته است. میزان تولید براساس گزارش انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم 6.116 میلیون تن اعلام شده است. بر همین اساس، تولید روزانه در ماه اکتبر سال جاری 197.3 هزار تن بوده است.

چین به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فلز آلومینیوم در جهان تولید خود را 5.47 درصد افزایش داده است. اما تولید روازنه آلومینیوم اولیه نسبت به ماه قبل از آن یعنی سپتامبر، تغییری نداشته است.

جدول میزان تولید آلومینیوم اولیه در مناطق مختلف تولیدکننده این فلز در جهان به قرار ذیل می‌باشد:

  • منظور از GCC، کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است
  • ایران در میان تولیدکنندگان آسیایی آلومینیوم قرار دارد

 

خبرگزاری رویترز اعلام نموده که در ماه اکتبر سال جاری، چین برای پنجمین ماه متوالی با افزایش واردات فلز آلومینیوم روبرو شده است.

افزایش تمایل به خرید همراه با کاهش موجودی فلز آلومینیوم در بازار چین، میزان تقاضا برای این فلز را افزایش داده است.

چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فلز آلومینیوم است. در ماه اکتبر سال جاری چین 351065 تن آلومینیوم کارنشده و محصولات مرتبط وارد کرد. این رقم 5.8 درصد بیشتر از رقم اعلام‌شده در ماه سپتامبر است.

یکی از دلایل افزایش واردات آلومینیوم به چین، کاهش ظرفیت تولید در منطقه ینان چین است. این منطقه 12 درصد از کل ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه چین را به خود اختصاص داده است. اما درپی وقوع مشکلات اقتصادی، آب‌وهوایی و ...، این منطقه میزان تولید خود را 1.15 میلیون تن کاهش داد.

طی 10 ماه نخست سال جاری، چین 2.39 میلیون تن آلومینیوم اولیه وارد کرد که نشان‌دهنده 27.5 درصد افزایش نسبت به همین دوره در سال گذشته است. در این دوره، واردات آلومینیوم از روسیه با 191 درصد افزایش، 806253 تن اعلام شده است.

همچنین براساس این گزارش، واردات بوکسیت چین، به‌عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم طی این مدت با 24.7درصد افزایش، به 11.1میلیون تن در ماه اکتبر رسید.

تعداد بازدید : 505

ثبت نظر

ارسال