Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 18 و 28 دقیقه

افزایش تولید آلومینیوم قزاقستان بر پایه بازار داخلی و تقاضای اروپا

افزايش توليد آلومينيوم قزاقستان بر پايه بازار داخلي و تقاضاي اروپا

باشگاه آلومینیوم: تقاضای داخلی و خارجی برای فلز آلومینیوم طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

یکشنبه 7 دی 1399 ساعت 10:41

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، واحد ذوب قزاقستان (KAS)- بخشی از گروه منابع اورایسا- موفق به افزایش تولید طی سال 2020 شده است. این شرکت تولیدکننده آلومینیوم اولیه، براساس بازار داخلی و افزایش صادرات به اروپا سطح تولید خود را افزایش داده است.

این واحد ذوب به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند 250 هزار تن آلومینیوم در سال تولید کند طی سال جاری توانست این رقم را پشت‌سر گذاشته و 265 هزار تن تولید داشته باشد.

با توجه به پتانسیل بالای تولید، این شرکت در سال 2020، 11 قرارداد فروش امضاء کرد و توانست فروش داخلی خود را 20 درصد افزایش دهد.

از طرفی در سال 2020، 77 درصد از فروش این شرکت به صادرات اختصاص یافت. بخش عمده صادرات این کشور به اروپا صورت گرفته به‌طوری‌که آلومینیوم صادرشده به اروپا طی سال جاری 10 هزار تن رشد داشته است.

سریک دونیک‌بایف (Serik Donbekbauv)، مدیر این شرکت می‌گوید: " تقاضای داخلی و خارجی برای فلز آلومینیوم طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است. علت افزایش تقاضا، تسهیل قوانین تولید و صادرات در اروپا و به‌خصوص چین بوده است. ما در شرکت KAS از این که توانسته‌ایم تولید خود را با توجه به افزایش تقاضای بازار داخلی و اروپا،‌ افزایش دهیم،‌ بسیار خشنود هستیم."

به‌گفته‌ی مسئولین شرکت KAS، این دستاورد حاصل تلاش بی‌وقفه و کار گروهی مداوم کارکنان بوده است.

درحال‌حاضر 60 درصد از فلز تولیدشده در واحد ذوب قزاقستان در صنعت کابل و سیم‌سازی و 20 درصد نیز در تولید سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد بازدید : 1537

ثبت نظر

ارسال