Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 46 دقیقه

افزایش تقاضا برای قطعات ریختگی آلومینیومی در صنعت حمل‌ونقل

افزايش تقاضا براي قطعات ريختگي آلومينيومي در صنعت حمل‌ونقل

باشگاه آلومینیوم: کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که طی چند ماه آینده، بازار ریخته‌گری آلومینیوم شاهد رشد قابل‌توجهی خواهد بود که حاصل افزایش تقاضا برای قطعات سبک وزن و خودروهایی با بهره‌وری سوخت بالا است. درواقع می‌توان گفت افزایش تقاضا برای خودروهای سبک‌وزن، افزایش تقاضا برای قطعات سبک را به‌همراه خواهد داشت که بازار خودروسازی را به‌سمت کاهش مصرف سوخت سوق می‌دهد.

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 ساعت 14:7

به گزارش باشگاه آلومینیوم، هرچه صنعت خودروسازی، خودروهایی با وزن کمتر تولید کنند امکان جایگزین‌سازی سوخت بنزین بیشتر خواهد بود. چراکه هدف جایگزین‌کردن سوخت‌های تجدیدپذیر به‌جای بنزین است.

جدید‌ترین تحقیقات بازار ریخته‌گری حاکی از آنست که مصرف قطعات ریختگی آلومینیومی در سال 2022 نسبت به سال 2021 تغییری نداشته و در همان محدوده 21.3 میلیون تن باقی مانده است. اما پیش‌بینی می‌شود که در سال 2023 مصرف قطعات ریختگی افزایش داشته و به 21.8 میلیون تن برسد.

صنعت ریخته‌گری آلومینیوم، بخش عظیمی از صنعت ریختگی جهان فلزات را دربر می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آتی، این صنعت با رشد قابل‌توجهی در سطح جهان روبرو گردد. این بازار، گستره عظیمی از محصولات ریختگی را دربر می‌گیرد که شامل سند کستینگ، دایکست و بسیاری محصولات دیگر است.

صنعت حمل‌ونقل یکی از صنایع پرمصرف محصولات ریختگی است به‌طوری‌که 78 درصد از تقاضا برای محصولات ریختگی را به خود اختصاص داده است. همچنین این صنعت یکی از پرمصرف‌ترین محصولات ثانویه به‌شمار می‌رود.

انتظار می‌رود که با افزایش تولید خودرو، مصرف قطعات ریختگی نیز افزایش یابد. در زمینه تولید قطعات ریختگی، چین به‌همراه بسیاری از کشورهای آسیای پاسیفیک پیشکسوت در تولید محسوب می‌شوند. پس از چین، اروپا و آمریکا بزرگترین تولیدکنندگان این صنعت محسوب می‌شوند.

تعداد بازدید : 2435

ثبت نظر

ارسال