Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 11 و 38 دقیقه

افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت آلومینیوم در هند

افزايش بي‌سابقه قيمت خودرو به دليل افزايش قيمت آلومينيوم در هند

باشگاه آلومینیوم: همزمان با افزایش قیمت آلومینیوم، ‌بزرگترین شرکت خودروساز هندی اعلام کرد که از ابتدای سال 2021، قیمت محصولات خود را افزایش خواهد داد.

دوشنبه 24 آذر 1399 ساعت 11:47

به گزارش باشگاه آلومینیوم، یکی از مسئولین این شرکت در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت که افزایش قیمت آلومینیوم و سایر مواد اولیه باعث اتخاذ این تصمیم در شرکت ماروتی سوزوکی (Maruti Suzuki) شده است. این شرکت خودروسازی 50 درصد از سهم بازار خودروی هند را دردست دارد.

در سال گذشته، افزایش هزینه‌های مختلف، فشار اقتصادی فراوانی را بر این شرکت وارد کرد و به‌گفته این شرکت خودروسازی، با افزایش قیمت مواد اولیه، ماروتی سوزوکی با مشکلات جدیدی روبرو خواهد شد، لذا تصمیم دارد بخشی از این فشار را به مشتری منتقل کند.

قرار است در ابتدا این افزایش قیمت بر خودروهای کوچک ماروتی اعمال شود و سپس شامل خودروهای بزرگتر نظیر XL6 نیز شود.

مدیرعامل ماروتی در رابطه با این تصمیم شرکت می‌گوید:" طی سه‌ماهه سوم و چهارم سال جاری، شاهد افزایش قیمت قطعات خودرو و ... بوده‌ایم که ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه است. تنها فلز آلومینیوم از ماه مارس تاکنون 40 درصد افزایش قیمت داشته است. با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، خودروسازان هندی تحمل به دوش کشیدن این بار را به‌تنهایی ندارند، لذا تصمیم بر افزایش قیمت دارند."

قرار است از ابتدای ژانویه 2021، بیشتر خودروسازان، قیمت‌های خود را تا 35 درصد افزایش دهند.

تعداد بازدید : 1405

ثبت نظر

ارسال