Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 49 دقیقه

افزايش 20 درصدي توليد كارخانه‌هاي روي با وجود گران شدن خاك معدن

افزايش 20 درصدي توليد كارخانه‌هاي روي با وجود گران شدن خاك معدن

نايب رييس انجمن سرب و روي با اشاره به افزايش قيمت خاك روي طي ماه‌هاي اخير گفت: با وجود رشد قيمت‌ها، وضعيت تحويل خاك به كارخانه‌ها بهبود يافته و همين موضوع باعث افزايش 15 تا 20 درصدي توليد واحدهاي سرب و روي كشور طي 7 ماه اخير در مقايسه با مدت مشابه سال قبل شده است.

سه شنبه 18 آبان 1389 ساعت 0:2
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

نايب رييس انجمن سرب و روي با اشاره به افزايش قيمت خاك روي طي ماه‌هاي اخير گفت:
با وجود رشد قيمت‌ها، وضعيت تحويل خاك به كارخانه‌ها بهبود يافته و همين موضوع باعث افزايش 15 تا 20 درصدي توليد واحدهاي سرب و روي كشور طي 7 ماه اخير در مقايسه با مدت مشابه سال قبل شده است. علي وثيقي مطلق اظهار داشت: افزايش قيمت خاك روي، توليد را براي كارخانه‌ها مقداري سخت كرده و باعث افزايش قيمت تمام شده توليد داخل شده است. وي تصريح كرد: با وجود افزايش قيمت خاك سرب و روي، ميزان تحويل خاك به كارخانه‌ها افزايش يافته و در نتيجه ميزان توليد كارخانه‌ها نيز رشد داشته است. وي با اشاره به افزايش 15 تا 20 درصدي توليد كارخانه‌هاي سرب و روي طي 7 ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل گفت: در زمان حاضر 40 درصد ظرفيت كارخانه‌هاي سرب و روي كشور فعال است. نايب رييس انجمن سرب و روي در مورد اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها و تاثير آن بر توليد واحدهاي سرب و روي كشور نيز گفت: عمده‌ترين انرژي مصرفي واحدهاي توليد‌كننده سرب و روي، برق است و به همين دليل اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها بر توليد اين كارخانه‌ها تاثيرگذار خواهد بود.

وي ادامه داد: براي تعيين دقيق تاثير هدفمندي يارانه‌ها بر توليد واحدهاي سرب و روي بايد قيمت حامل‌هاي انرژي و به ويژه برق مشخص شود.

تعداد بازدید : 657

ثبت نظر

ارسال