Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 12 و 40 دقیقه

افتتاح مرکز جوارکارگاهی درشرکت آلومینیوم ایران

افتتاح مرکز جوارکارگاهی درشرکت آلومینیوم ایران

باشگاه آلومینیوم: معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از افتتاح مرکز جوارکارگاهی مهارتی درشرکت آلومینیوم ایران خبرداد.

دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت 10:58

به گزارش باشگاه آلومینیوم، مهدیه امیدی در این آیین گفت: صنایع یکی از بازوان پرتوان در چرخه تولید هستند که باید توانمندسازی منابع انسانی این بخش مورد توجه ویژه ای قرار گیرد، بنابراین در همین راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به تبع آن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی به موجب ماده ۱۱۰ قانون کار، ملزم شده است تا برای بنگاههای اقتصادی مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی بر مبنای داشتن شرایط لازم صادر کند.

وی افزود: صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزشی ضمن کار محقق و مجوزهای مورد نظر در بخش صنایع و اتحادیه ها صادر می شود.

امیدی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت های بزرگ اقتصادی در راستای ارائه آموزشهای مختلف به کارکنان خود می توانند با مجوز سازمان آموزش فنی و حرفه ای به تاسیس مراکز جوار و بین کارگاهی اقدام کنند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: تاسیس و برگزاری دوره های آموزشی در این مراکز با رعایت استانداردها و نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت خواهد گرفت.

امیدی در پایان یادآور شد: در راستای ارائه آموزشهای مختلف فنی و حرفه ای و تسهیل دسترسی به این آموزشها برای کارکنان صنایع و اتحادیه ها و ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود می توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای و با همکاری این دستگاه، اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی کنند.

تعداد بازدید : 1447

ثبت نظر

ارسال