Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 1 دقیقه

اعمال تعرفه 200 درصدی بر واردات آلومینیوم از روسیه به ایالات‌متحده قطعی شد

اعمال تعرفه 200 درصدي بر واردات آلومينيوم از روسيه به ايالات‌متحده قطعي شد

باشگاه آلومینیوم: در روز جمعه 5 اسفند ماه (24 فوریه)، دولت بایدن اعلام کرد که اعمال تعرفه 200 درصدی واردات آلومینیوم از روسیه به ایالات‌متحده قطعی شده و از 10 ماه مارس سال جاری اعمال خواهد شد.

دوشنبه 8 اسفند 1401 ساعت 11:7

باشگاه آلومینیوم- چندی پیش ایالات‌متحده برنامه اعمال تعرفه 200 درصدی بر واردات آلومینیوم از روسیه به ایالات‌متحده را اعلام کرده بود اما با توجه به نگرانی برخی از صنعتگران درخصوص آسیب‌دیدن صنعت هوا-فضا در داخل ایالات‌متحده، اعمال این برنامه به تعویق افتاد.

علیرغم نگرانی و چالش‌های پیش‌رو در بازه‌ی این تصمیم، از تاریخ 10 ماه مارس تعرفه اعمال 200 درصدی خواهد شد. ایالات‌متحده اعلام نموده که مهم‌ترین علت اعمال تعرفه فوق، فشار بر اقتصاد روسیه ‌می‌باشد. صنعت آلومینیوم یکی از بزرگترین و حیاتی‌ترین صنایع اقتصادی روسیه محسوب می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با اعمال تعرفه سنگین و تحریم این صنعت، درآمد این کشور کاهش یابد.

جو بایدن در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: "من درک می‌کنم که صنایع مختلفی از اعمال این تعرفه‌ها نگران هستند و معتقدند که ضربه خواهند خورد اما باید با همکاری یکدیگر برروی کاهش تأثیرپذیری صنایع از این تصمیم، کار کنیم."

تعداد بازدید : 2122

ثبت نظر

ارسال