Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 24 دقیقه

اعلام فورس ماژور شرکت آلکوا برای دستیابی به هدف آلایندگی صفر درصد

اعلام فورس ماژور شركت آلكوا براي دستيابي به هدف آلايندگي صفر درصد

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم آلکوا اعلام نموده که تحت فورس ماژور کاهش سطح آلایندگی کربنی قرار گرفته است. این شرکت آمریکایی اظهار داشته که براساس مصوبه فورس ماژوری که اعمال شده، موظف است تا سال 2050 میزان تولید آلایندگی کربنی خود را به صفر درصد رساند.

یکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت 13:27

به گزارش باشگاه آلومینیوم، در همین راستا شرکت آلکوا اعلام نموده که 1.3 میلیارد دلار برزیل، صرف جایگزین‌سازی سوخت‌های فسیلی در واحد تولیدی خود در برزیل خواهد کرد. این تغییر و تحول در واحد آلومار (Alumar) صورت خواهد گرفت که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک میان آلکوا، ریوتینتو و شرکت سوث (South 32) می‌باشد.

از ماه آوریل سال 2022 این واحد برزیلی با صرف 1 میلیارد دلار هزینه توانست سیستم انرژی خود را به‌سمت انرژی پاک سوق دهد. با توجه به این سرمایه‌گذاری شرکت آلکوا توانست میزان ضایعات کربنی تولیدی خود را در آلومار 30 درصد کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت آلکوا در برزیل در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: آینده فلز آلومینیوم در گرو سرمایه‌گذاری مکرر در منابع انرژی تجدیدپذیر است. ا فرآیند تولید فلز آلومینیوم از استخراج بوکسیت گرفته تا فرآوری فلز آلومینیوم، فرآیندی انرژی‌بر محسوب می‌شود و لذا لازم است تجدیدنظر درستی در رابطه با انرژی مورداستفاده در این صنعت در همه ابعاد تولید از استخراج بوکسیت تا صنایع پایین‌دستی صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: هر نوع سرمایه‌گذاری در این زمینه ضروری است به‌طوری‌که تاکنون شرکت آلکوا 330 میلیون دلار برزیل در این راستا هزینه کرده است و حاضر است تا دستیابی به هدف نهایی به صفر رساندن ضایعات کربنی از هر نوع سرمایه‌گذاری فروگذار نکند.

تعداد بازدید : 1574

ثبت نظر

ارسال