Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 16 و 46 دقیقه

اعتراض رئیس شورای کار ایرالکو به استخدام غیر قانونی در این شرکت

افرادی با سفارش رئیس فلان سازمان جذب شده اند!

اعتراض رئیس شورای کار ایرالکو به استخدام غیر قانونی در این شرکت

باشگاه آلومینیوم: رئیس شورای اسلامی کار ایرالکو طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران نسبت به استخدام افرادی بدون رعایت ضوابط قانونی و با سفارشات خاص در این شرکت اعتراض کرد.

دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 14:47

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از دیار آفتاب؛ رئیس شورای اسلامی کار شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) طی نامه ای به مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه اخیراً افرادی با سفارش خاص در این واحد تولیدی مشغول به کار شده اند نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

فرهاد تقوائی رئیس شورای اسلامی کار ایرالکو با اشاره به تأکید احمد مجیدی مدیرعامل این شرکت مبنی بر تورم نیروی انسانی در حوزه های ستادی در این نامه آورده است: استخدام «دو نفر کارمند عادی و یک نفر کارشناس IT» بدون رعایت تشریفات قانونی (آگهی عمومی در روزنامه، برگزاری آزمون و مصاحبه) موجب اعتراض پرسنل گردیده است.

وی می افزاید: چگونه برای جذب ۶۰ نفر کارگر ساده برای مشاغل سخت کارگاهی، آن هم با شرکت پیمانکار اطلاعیه عمومی منتشر می‌کنیم و انواع آزمون‌های علمی و عملی، تست های مختلف ورزشی قرار می دهیم و مسیر را به سمتی هدایت می کنیم که به سختی از فرزندان پرسنل یا رانندگان «تچکا» پذیرفته شود اما به سفارش فلان رئیس سازمان افرادی بدون ضابطه مستقیماً با شرکت قرار داد منعقد و مشغول به کار می گردند.

رئیس شورای اسلامی کار ایرالکو در پایان بعنوان نماینده قانونی کارگران خواستار لغو قرار داد افراد مذکور و تسویه حساب با آنها شده است.

شرکت ایرالکو چندی قبل با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده بود به منظور تأمین ۶۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل سخت از واجدین شرایط (دیپلم و فوق دیپلم فنی) با اخذ آزمون‌های فیزیکی، علمی و مصاحبه در قالب انعقاد قرارداد با پیمانکار دعوت به همکاری می‌کند اما حالا انتشار این نامه و ادعای رئیس شورای کار این شرکت مبنی بر استخدام بدون رعایت ضوابط و با سفارش افراد مذکور نیازمند شفاف سازی مدیران شرکت ایرالکو است.

تعداد بازدید : 2126

ثبت نظر

ارسال