Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 11 دقیقه

استقبال شرکت آلبا از طرح تولید "آلومینیوم سبز"

استقبال شركت آلبا از طرح توليد "آلومينيوم سبز"

باشگاه آلومینیوم: البغلی (Al Baqqli)، مدیر اجرایی شرکت آلبا، در کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم فست مارکت که در تاریخ 23 سپتامبر (2 مهر) برگزار شد، گزارش کوتاهی از عملکرد شرکت خود ارائه نمود. به‌گفته مدیر اجرایی آلبا، این شرکت همگام با سایر شرکت‌ها از طرح تولید " آلومینیوم سبز" استقبال می‌کند.

چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 10:57

به گزارش باشگاه آلومینیوم،‌ شرکت آلبا از منبع انرژی گاز برای تولید خود استفاده کرده و هدف آن در سال 2020، تولید 1.54 میلیون تن آلومینیوم اولیه است. درحال‌حاضر این شرکت بحرینی با رقبای خود برسر تولید آلومینیوم با درصد کربن پایین در رقابت است.

به‌گفته البغلی، شرکت آلبا از ایده تولید " آلومینیوم سبز" حمایت می‌کند اما واقعیت آنست که همچون بسیاری از شرکت‌ها، امکان استفاده از هیدرو انرژی را نخواهد داشت. درواقع تولید در خاورمیانه بر پایه‌ی گاز ارزان‌قیمت است نه هیدرو انرژی. همین مسأله در تولید محصول با ردپای کربنی پایین مشکل ایجاد کرده است.

در ادامه البغلی گفت: "ما به‌دنبال استفاده از گزینه‌ جایگزین هستیم. استفاده از انرژی خورشیدی و بازیافت ضایعات آلومینیوم از راهکارهای کاهش کربن تولیدشده، می‌باشد".

در ادامه البغلی اظهار داشت: "شرکت آلبا تصمیم بر گسترش صنایع بالادستی و یا اجرای پروژه‌های برونفیلد و گرینفیلد در زمینه‌ی آلومینا دارد."

با توجه به اینکه شرکت آلبا دارای شش خط تولیدی است، به 3 میلیون تن آلومینا جهت ادامه فعالیت نیاز دارد. البته هرگونه برنامه تولید با عقد قرارداد مشترک میان آلبا و سایر شرکت‌ها جهت تأمین و تولید آلومینا، درحال‌حاضر با توجه به شیوع کرونا، به تعویق افتاده است.

شیوع کرونا بسیاری از صنایع ازجمله صنعت آلومینیوم را متوقف ساخته است و صنعت آلومینیوم بحرین نیز این قاعده مستثنی نیست.

بسیاری از تولیدکنندگان فلز آلومینیوم از سال 2018 تاکنون به‌دنبال عقد قرارداد جهت تأمین آلومینا بوده‌اند. در خاورمیانه هم این حرکت به‌وضوح مشاهده می‌شود. برای مثال شرکت اماراتز گلوبال با سرمایه‌گذاری در واحد تصفیه الطویلا واقع در ابوظبی، چندین گام در راستای تأمین آلومینا برداشت. همچنین از دیگر اقدامات شرکت اماراتز گلوبال می‌توان به قرارداد این شرکت با ویناکومین (vinacomin)، تولیدکننده‌ی آلومینا، اشاره نمود.

به‌گزارش فست مارکت، آلومینای  فوب استرالیا با 75 درصد افزایش، از 377.18 دلار (تن) در ماه مارس 2018 به 707.75 دلار (تن) در آوریل 2018 افزایش قیمت داشت. علت این افزایش بی‌سابقه قیمت، توقف تولید در واحد تولید آلومینای آلونورث در برزیل عنوان شده است.

از آن زمان تاکنون، قیمت‌ها‌ روندی کاهشی داشته اما نوسان قیمت نیز همچنان وجود داشته است. قیمت آلومینا در ماه آگوست با 7 درصد افزایش به بیشترین مقدار طی 5 ماه گذشته رسید. همچنین در تاریخ 21 آگوست، قیمت به 284.32 دلار (تن) افزایش یافت. افزایش قیمت به تصمیم اخیر شرکت نورسک‌هیدرو مبنی بر کاهش 45-35 درصدی تولید به‌منظور اجرای تعمیرات لوله‌های حامل بوکسیت باز می‌گردد.

تعداد بازدید : 1700

ثبت نظر

ارسال