Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 48 دقیقه

استاندار مرکزی: اجرای فیلتراسیون نیروگاه شازند به تصویب رسید

استاندار مرکزی: اجرای فیلتراسیون نیروگاه شازند به تصویب رسید

باشگاه آلومینیوم: استاندار مرکزی با بیان اینکه "اجرای فیلتراسیون نیروگاه شازند به تصویب رسید" گفت: آلومینیوم‌سازی موظف به کاهش مصرف برق شد هرچند راضی به خاموشی برق صنایع نیستیم.

چهارشنبه 16 تیر 1400 ساعت 12:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری تسنیم،  سیدعلی آقازاده در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق اظهار داشت: منابع آبی در شهرها و روستاها به سبب قطعی برق دچار اختلال و مشکل شده است با این حال به هیچ وجه به خاموشی برق صنایع رضایت نداریم ولی در شرایط سختی قرار داریم.

وی افزود: پایداری برق خانگی در کم شدن فشارهای اجتماعی و همچنین قطع آب شرب در بعضی از مناطق شهری و روستایی تاثیرگذار است؛ بنابراین براساس تصمیم ملی باید 90 درصد مصرف در دو صنعت سیمان و فولاد استان کاهش یابند و تنها با 10درصد بار فعال باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کمبود برق در کشور موقتی و فصلی نیست و امری ادامه‌دار است و در زمستان این مشکل به سبب رساندن سوخت به نیروگاه تشدید می‌شود چراکه این روند به سبب رشد مصرف برق و عدم افزایش ظرفیت تولید ادامه دارد.

آقازاده ادامه داد: ما نیز از تحمیل محدودیت به صنابع ناراحت هستیم اما باید امروز شاهد کاهش قطعی‌ها در مصرف خانگی باشیم چراکه آلومینیوم‌سازی‌ باید مصرف خود را تا چند ساعت آتی کاهش دهد.

وی عنوان کرد: از صنایع و مردم به سبب کسری برق و قطع آب پوزی می‌خواهیم و خواهشمندیم مشترکین صرفه‌جویی را به عنوان شاه کلید عبور از بحران در دستور کار قرار دهند.

آقازاده افزود: صنعت استان می‌تواند به جهت افزایش تولید و جلوگیری از خسارت به تجهیزات، ساعت کاری خود را به ساعاتی خارج ساعت پیک خانگی تغییر دهند بنابراین می‌طلبد تعطیلی تابستانه صنایع استان از شنبه آغاز شود.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا بتوانیم کمترین خاموشی را در مصارف خانگی داشته باشیم، در عین حال نظارت بر مصرف برق ادارات باید مورد توجه باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت نظارت بر مصرف برق در بخش دولتی و بانک‌ها گفت: استفاده از برق اضطراری باید در برخی سازمان‌ها به خصوص بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد و نباید به برق سراسری وابسته باشند بنابراین عمل به برنامه در شرایط بحران سخت است اما درعین حال باید تلاش کرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: از آنجا که در زمستان احتمال مصرف سوخت مایع برای نیروگاه شازند وجود دارد، سال گذشته فیلتراسیون این شرکت تصویب گردیده که باید در اسرع وقت اقدامات اولیه برای مقابله با آلودگی هوا و ایجاد فیلتراسیون اجرایی شود.

تعداد بازدید : 553

ثبت نظر

ارسال