Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 2 و 38 دقیقه

امضای تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و استانداری خراسان شمالی:

از تکمیل فاز 2 پروژه آلومینای جاجرم تا انجام مطالعات اکتشافی در پهنه های استان

از تکمیل فاز 2 پروژه آلومینای جاجرم تا انجام مطالعات اکتشافی در پهنه های استان

باشگاه آلومینیوم: تفاهم نامه 2 جانبه بین رئیس هیات عامل ایمیدرو و استاندار خراسان شمالی با هدف ارایه خدمات به سرمایه گذاران، صاحبان معدن و صنایع معدنی، کمک به جامعه کار و تولید و همچنین تامین زیرساخت های مورد نیاز صنایع در استان خراسان شمالی، امضاء شد.

یکشنبه 18 آبان 1399 ساعت 23:35

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، توسعه ایجاد ظرفیت آلومینا در جاجرم از 240 به 280 هزار تن، تکمیل فاز 2 پروژه تولید پودر آلومینا در جاجرم، اجرای طرح تولید هیدرات ریزدانه به ظرفیت 3500 تن و تضمین تامین خوراک و مواد اولیه توسعه آلفا آلومینا در شهرستان "گرمه"، از جمله بندهای این تفاهم نامه است.

در تفاهم نامه فوق، احداث راه دسترسی به معدن بوکسیت "سرخ چشمه"، انجام مطالعات اکتشافی در پهنه های با ظرفیت استان خراسان شمالی و فعال سازی معادن باریت و هماتیت و تسهیل و همچنین تسریع در صدور تضامین توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای معادن این استان مورد توجه است.

بنابر این تفاهم نامه، استانداری خراسان شمالی متعهد می شود تا امکانات لازم برای تسریع امور مربوط به بندهای این همکاری را فراهم کند. علاوه بر این، پیگیری تامین زمین و زیرساخت های مورد نیاز ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسفراین، جارجم و شیروان نیز بر عهده استانداری خواهد بود.

نقش کارگروه در تدوین تفاهمنامه

در این جلسه رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: پیش از این به منظور اجرای برنامه های توسعه ای ایمیدرو در استان خراسان شمالی، کارگروه بررسی و تهیه ظرفیت ها و نیازهای معدن و صنایع معدنی استان تشکیل شد و با تدوین بندهای تفاهم نامه فوق، به زودی وارد فاز اجرا خواهیم شد.

خداداد غریب پور افزود: هرآنچه که در شمار برنامه های توسعه ای ایمیدرو در استان ها لحاظ شده، این سازمان متعهد به اجرای آن است.

قدردانی از توسعه ایمیدرو در استان خراسان شمالی

در ادامه استاندار خراسان شمالی نیز طی سخنانی عنوان کرد: به طور حتم اجرای مفاد این تفاهم نامه اثرات مثبتی در توسعه حوزه معدن وصنایع معدنی استان خواهد داشت.

محمدعلی شجاعی افزود: توسعه از طریق سرمایه گذاری، اشتغالزایی و ایجاد ثروت برای استان در تفاهم نامه فوق دیده شده است و از ایمیدرو برای دیدگاه توسعه ای در این استان قدردانی می کنم.

تعداد بازدید : 1306

ثبت نظر

ارسال