Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 22 دقیقه

ارزش سهام روسال 22 درصد کاهش یافت/ بزرگترین سقوط از آوریل 2018

ارزش سهام روسال 22 درصد کاهش یافت/ بزرگترین سقوط از آوریل 2018

باشگاه آلومینیوم: سهام شرکت روسال در هنگ‌کنگ تا 22 درصد سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران شاهد تشدید درگیری غرب با مسکو برسر اوکراین بودند. این بزرگترین افت از آوریل 2018 است، زمانی‌که روسال در واکنش به آنچه که خزانه‌داری ایالات‌متحده در آن زمان به‌عنوان "رفتار بد روسیه در سراسر جهان" از روسیه یاد می‌کرد، تحت‌تأثیر موج قبلی تحریم‌های ایالات‌متحده قرار گرفت.

چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت 17:35

به گزارش باشگاه آلومینیوم،‌ وضعیت اوکراین خطرات را برای بزرگترین تولید آلومینیوم جهان افزایش می‌دهد، زیرا نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها یا درگیری‌های بیشتر در اوکراین می‌تواند مانع از تجارت شود و منجر به تحریم‌های بیشتر علیه شرکت‌های روسی شود. دولت ایالات‌متحده اعلام کرده است که اقدامات جدید به‌زودی اعلام خواهد شد. با این حال مشخص نیست که این تحریم‌ها چه خواهند بود. با سقوط شدید ارز و افزایش قیمت نفت، سهام روسال به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر سقوط کرد.

روسال بیشترین صادرات آلومینیوم روسیه را به خود اختصاص می‌دهد که حدود 5 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. تحریم‌های این شرکت در سال 2018 بازار جهانی را به آشفتگی کشاند و منجر به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها و اعتراض تولیدکنندگانی شد که نتوانستند فلز تهیه کنند.

درحالی‌که ایالات‌متحده و متحدانش ادعا کرده‌اند که روسیه درحال برنامه‌ریزی برای حمله به همسایه کوچکتر خود است، مسکو چنین آمادگی‌هایی را رد کرده است.

تعداد بازدید : 910

ثبت نظر

ارسال