Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 15 دقیقه

ادغام وزارتخانه ها در دولت دهم ممنوع می شود

ادغام وزارتخانه ها در دولت دهم ممنوع می شود

رییس جمهور مکلف به معرفی وزیر جدید برای وزارت نفت است

دوشنبه 23 خرداد 1390 ساعت 21:19

بیش از 200 نماینده مجلس طرحی را تهیه و امضاء کرده‌اند که به موجب آن دولت ملزم به ادغام وزارت‌خانه‌ها بعد از اتمام سال سوم برنامه پنجم (یعنی بعد از دولت احمدی‌نژاد) می‌شود.

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه که از صبح امروز در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بحث و بررسی بود، گفت که این طرح تاکنون به امضای بیش از 200 نماینده مجلس رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم دوفوریتی بوده و به احتمال بسیار زیاد قبل از روز سه‌شنبه به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد، افزود: در این طرح مقرر شده است که دولت باید در سه‌سال اول برنامه اقدامات و برنامه‌های کارشناسی لازم را برای ادغام وزارت‌خانه‌ها انجام دهد و بعد از اتمام سال‌سوم شرح وظایف وزارت‌خانه‌ها را به مجلس ارائه کند تا بعد از موافقت مجلس، دولت وزیر پیشنهادی خود را برای وزارت‌خانه ادغام شده به مجلس معرفی کند.

به گزارش فارس جهانگیرزاده با بیان اینکه در صورت تصویب این طرح در صحن علنی و موافقت شورای نگهبان قانون اساسی، دولت ملزم به معرفی 5 وزیر پیشنهادی برای وزارت‌خانه‌های نفت، رفاه، صنایع، کار و ورزش به مجلس خواهد بود، تصریح کرد: دولت باید برای این وزرات‌خانه قبل از معرفی وزیر، سرپرست تعیین کند

 

جزئیات جدید طرح 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح دو فوریتی ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها گفت: این طرح به امضای 200 نفر از نمایندگان رسیده است تا بر اساس آن دولت پس از دو سال کار کارشناسی لایحه ادغام را در سال سوم برنامه به مجلس ارائه کند

محمد دهقان با اشاره به اینکه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به مسائلی که در خصوص اجرای ماده 53 قانون برنامه پنجم و ادغام وزارتخانه ها بوجود آمده بود طرحی را جهت ممنوعیت ادغام وزارتخانه ها در دولت دهم به امضا رساندند، گفت: ادغام شتابزده وزارتخانه ها عملا موجب رکود تعدادی از وزارتخانه های مهم اقتصادی در سال جهاد اقتصادی شده است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس طرحی که نمایندگان ارائه داده اند دولت موظف است حداقل دو سال کار کارشناسی لازم برای ادغام وزارتخانه ها به عمل آورده و در سال سوم لایحه جامع شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه های موضوع ادغام را جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب در سال چهارم برنامه دولت پس از تعیین وزیران ذیربط نسبت به ادغام وزارتخانه های اقدام می کند.

دهقان تاکید کرد: بر اساس این طرح اقدامات مقدماتی دولت در خصوص ادغام وزارتخانه ها منتفی شده و وزارتخانه ها بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی همانند گذشته به کار خود ادامه می دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح برای رفع برخی اختلافات بین دولت و مجلس تهیه شده و به دولت فرصت کافی داده است که کار کارشناسی لازم را با مشارکت همه متخصصان و کارشناسان به عمل آورد تا لایحه ای پخته و جامع را در خصوص ادغام همه وزارتخانه های مورد نظر خویش پس از دو سال  به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

به گزارش  مهر وی تاکید کرد: در واقع این طرح برای ایجاد تسهیلات بیشتر و کار کارشناسی بهتر و تعامل و مشارکت بالاتر بین دولت و مجلس و جلوگیری از برخی اقدامات شتابزده تهیه شده و به امضای 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.

به گزارش نفت نیوز برای تغییر در برنامه پنجم توسعه به دو سوم رای نمایندگان مجلس نیاز است که به نظر می رسد در هفته جاری شاهد این اتفاق در صحن علنی مجلس باشیم

 

تعداد بازدید : 1237

ثبت نظر

ارسال