Fa En شنبه 29 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 0 دقیقه

ادعاي دخالت ايران در ۱۱سپتامبر، سناريوي جديد آمريکا است

ادعاي دخالت ايران در ۱۱سپتامبر، سناريوي جديد آمريکا است

یکشنبه 1 خرداد 1390 ساعت 21:7

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان آنکه ذهن‌ها به دليل کشته شدن بن لادن نسبت به ۱۱ سپتامبر آمادگي دارد، تاکيد کرد: ادعاي دخالت ايران در ۱۱ سپتامبر، سناريوي جديد براي ايجاد فضاي تبليغاتي به نفع آمريکا در منطقه است.

غلامرضا کرمي دررابطه با ادعاي روزنامه نيويورک تايمز مبني بر دخالت ايران در حادثه ۱۱ سپتامبر، گفت: آمريکايي‌ها به دليل مخالفت با ايران هر از گاهي و به هر شکلي سعي مي کنند، دشمني خود را نشان دهند.

نماينده مردم کرمان و راور، افزود: ادعاي دخالت ايران در ۱۱ سپتامبر سناريوي جديد براي ايجاد فضاي تبليغاتي به نفع آمريکا در منطقه است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان آنکه آمريکا با دو مخمصه جدي روبرو است، تصريح کرد: انقلاب‌هاي منطقه حکومت‌هاي چند ساله در سيطره آمريکا را خارج کرده و امروز همه حکام تحت الحمايه آمريکا به وسيله مردم ساقط شده‌اند.

وي به وضعيت مصر اشاره کرد و افزود: کشوري مثل مصر که احيا کننده منافع آمريکا و رژيم صهيونيستي بود اکنون ساقط و حکام جديد با توجه به روحيه انقلابي مردم نقطه مقابل مبارک هستند که اين نشان مي‌دهد آمريکا با بحران شديدي در منطقه روبرو شده است.

کرمي به دلايل آمريکا براي پرداخت مجدد به حادثه ۱۱سپتامبرعليه ايران اشاره کرد و ادامه داد: فضاي تبليغاتي ۱۱سپتامبر خصوصا بعد ازجريان کشته شدن بن لادن سرزبان‌ها افتاده، بنابراين آمريکا مي‌خواهد با يادآوري ۱۱سپتامبر صحنه ديگري از دشمني خود عليه ايران را به نمايش بگذارد.

وي ادامه داد: امروزذهن‌ها به دليل کشته شدن بن لادن نسبت به ۱۱ سپتامبرآمادگي دارد و آمريکا ازاين فرصت عليه ايران استفاده مي کند.

روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي مدعي شد که دو عضو سابق دستگاه اطلاعاتي ايران در دادگاهي در شهر نيويورک مدعي شده‌اند که مقامات ايران از قبل از وقوع حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمريکا اطلاع داشته‌اند.

تعداد بازدید : 2406

ثبت نظر

ارسال