Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 37 دقیقه

ادامه وابستگی آلومینیوم صادراتی روسیه به بازارهای اروپایی و ضرر لندن از تحریم مسکو

ادامه وابستگی آلومینیوم صادراتی روسیه به بازارهای اروپایی و ضرر لندن از تحریم مسکو

باشگاه آلومینیوم: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت آلومینیوم سازی «روسال» روسیه علیرغم افزایش میزان صادرات این شرکت دولتی به کشورهای آسیایی، اروپا همچنان مهمترین مقصد صادرات آلومینیوم روسیه محسوب می شود.

دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت 11:43

باشگاه آلومینیوم- بر اساس این گزارش، میزان صادرات آلومینیوم روسیه به کشورهای آسیایی طی نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته و با اینحال، کشورهای اروپایی همچنان مقصد بیش از ۳۰ درصد آلومینیوم صادراتی این کشور محسوب می شوند.

با اینحال، تحریم ها، محدودیت هایی در خصوص صادرات محصولات مختلف روسیه به ویژه فلزات، منجر به کاهش ۹ درصدی صادرات آلومینیوم این کشور به حوزه یورو شده است. پیشتر، صادرات آلومینیوم به اروپا بیش از ۴۰ درصد سود خالص روسال را تامین میکرد و این در حالیست که این رقم اکنون به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

این در حالیست که شرکت روسال از جمله استثنائات تحریم صادرات فلزات روسیه به اروپا محسوب می شود. با اینحال، بسیاری از کشورهای اروپایی به صورت خودجوش اقدام به قطع واردات خود از این شرکت کرده اند.

هفته گذشته رویترز گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد بسیاری از شرکت های اروپایی از خرید آلومینیوم روسیه در بورس فلزات لندن خودداری می کنند؛ موضوعی که منجر به اعتراض مدیرعامل بورس فلزات لندن نیز شد.

تحریم های شکل گرفته علیه صادرات فلزات روسیه منجر به روی آوردن شرکت های بزرگ جهان به بورس فلزات شانگهای و از دست رفتن جذابیت بورس فلزات لندن شده است؛ موضوعی که مدیرعامل بورس فلزات لندن معتقد است در میان مدت می تواند اروپا را از موقعیت فعلی خود به عنوان بزرگترین مرکز مبادلات جهانی فلزات خارجی ساخته و زمین را به بورس های آسیایی واگذار نماید.

منبع: تحلیل بازار

تعداد بازدید : 730

ثبت نظر

ارسال