Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 9 دقیقه

راه‌حل چین برای بهره‌برداری از آلومینا و بوکسیت اندونزی:

احداث واحد ذوب در اندونزی

احداث واحد ذوب در اندونزي

باشگاه آلومینیوم: تولیدکنندگان آلومینیوم اولیه در چین در راستای قانون منع صادرات مواد اولیه تولید آلومینیوم اندونزی، تصمیم گرفته‌اند واحد ذوبی در این کشور احداث کنند. به‌گفته‌ی مسئولین چینی، این راه‌حل، بهترین راه‌ جهت بهره‌برداری از آلومینا و بوکسیت اندونزی خواهد بود.

سه شنبه 20 تیر 1402 ساعت 12:43

باشگاه آلومینیوم- دولت اندونزی درمورد فلز آلومینیوم، سیاستی نظیر فلز نیکل اتخاذ کرده است. درواقع می‌خواهد پذیرای احداث کارخانه ذوب در داخل خود کشور باشد و مواد اولیه را در داخل مورد بهره‌برداری قرار دهد. درواقع این هدف اندونزی در راستای جذب سرمایه‌گذار خارجی در داخل این کشور است.

شایان ذکر است که تولید آلومینیوم اولیه در چین به سقف تولید رسیده است و به‌تازگی یک واحد ذوب آلومینیوم که متعلق به چین است در منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا فعالیت خود را آغاز کرده است. پروژه احداث واحد ذوب در خارج از چین، توسط گروه زینگشان (Singshan Group) حمایت می‌شود که مسئول سرمایه‌گذاری در پروژه احداث واحد ذوب نیکل در اندونزی طی سال‌های گذشته بوده است.

به‌گفته‌ی دست‌اندرکاران صنعت آلومینیوم در چین، درصورتی‌که شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم اولیه خواهان افزایش ظرفیت تولید باشند، با توجه به محدودیت سقف تولید آلومینیوم در چین، می‌بایست در خارج از این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

چین نیمی از تولید جهانی آلومینیوم را به خود اختصاص داده است که این امر را مدیون افزایش ظرفیت تولید طی سال‌های اخیر است اما این افزایش تولید دیگر امکان‌پذیر نبوده و می‌توان گفت که تولید آلومینیوم به سقف خود رسیده است.

اخیراً دولت چین به‌منظور جلوگیری از مازاد تولید، سقف 45 میلیون تن را برای تولید خود تعریف کرد و در این راستا، واحدهای ذوب قدیمی و نامرغوب، از مدار تولید خارج شدند.

تعداد بازدید : 1850

ثبت نظر

ارسال