Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 0 و 51 دقیقه

احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین

احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین

جزئیات سهمیه بنزین خودروها در مرداد

پنجشنبه 30 تیر 1390 ساعت 2:27

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تشریح جزئیات سهمیه و قیمت بنزین خودروهای عمومی و شخصی در مردادماه، از احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین به برخی از خودروها خبر داد و گفت: دولت با افزایش نامتعارف کرایه تاکسی‌ها برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رویانیان امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین تصمیم گیریهای انجام شده برای تعیین سهمیه بنزین خودروهای عمومی در مرداد ماه امسال گفت: در دومین ماه فصل تابستان سهمیه بنزین خودروهای شخصی و سهمیه گازوئیل خودروهای سنگین همچون ماههای گذشته تثبیت شده و تغییراتی در سهمیه سوخت این خودروها به وجود نیامده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه قیمت بنزین و گازوئیل در مردادماه امسال نیز هیچ گونه تغییری پیدا نکرده است، تصریح کرد: مرداد ماه امسال سهمیه بنزین تاکسی ها در شهر تهران و استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر 20 درصد افزایش یافته است.

این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه بر این اساس تغییری در قیمت بنزین سهمیه تاکسی های این استانها حاصل نشده است، اظهار داشت: همچنین سهمیه بنزین تمامی تاکسی های بین شهری نیز حدود 20 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در مرداد ماه امسال سهمیه بنزین تاکسی های درون شهری که 750 لیتر ماهانه بنزین دریافت می کردند به 900 لیتر، سهمیه های 500 لیتری به 600 لیتر و سهمیه تاکسی های برون شهری دوگانه سوز از 300 به 360 لیتر در ماه افزایش یافته است.

به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، در مجموع با افزایش 20 درصدی سهمیه بنزین تاکسی ها 400 هزار لیتر به کل سهمیه اختصاص یافته به بخش ناوگان حمل و نقل اضافه می شود.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه محدودیت زمانی برای مصرف بنزین یارانه ای با نرخ 100 تومان در کارتهای هوشمند سوخت اعمال نشده است، تاکید کرد: آمارهای رسمی نشان می دهد در حال حاضر 90 درصد ذخیره بنزین 100 تومانی خودروها به پایان رسیده است و تنها 10 درصد خودروها دارای سهمیه بنزین 100 تومانی هستند.

احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین

رویانیان همچنین از احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین به برخی از خودروهایی که در بخش حمل و نقل عمومی بین روستایی فعالیت می کنند، خبر داد و بیان کرد: این احتمال وجود دارد برای خودروهایی که در حمل و نقل روستایی فعالیت می کنند مطابق با مسافربرهای شخصی ساماندهی شده سهمیه بنزین اختصاص یابد.

وی با اعلام اینکه قرار است این سهمیه با مشارکت و تایید سازمان راهداری کل کشور و بخشداری ها تعیین و اعلام شود، یادآور شد: در صورت تصمیم گیری نهایی جزئیات اختصاص این سهمیه اعلام می شود.

احتمال کاهش سهمیه بنزین برخی از وانت بارها

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به صدور سه مرحله فراخوان برای ساماندهی سهمیه سوخت وانت بارهای عمومی و شخصی، گفت: آن دسته از وانت بارهای عمومی که در سامانه حمل و نقل عمومی ثبت نام نکرده اند در مرداد ماه با 25 درصد کاهش سهمیه بنزین مواجه خواهند شد.

وی با اعلام اینکه به زودی یک فراخوان عمومی برای شناسایی و ثبت نام وانت بارهای عمومی انجام می گیرد، تاکید کرد: در صورتی که در زمان تعیین شده وانت بارهای عمومی در سامانه های تعیین شده ثبت نام نکنند سهمیه بنزین آنها مطابق با وانت بارهای شخصی واریز خواهد شد.

آخرین وضعیت صدور کارت سوخت جدید برای آژانسها

رویانیان در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش روی فعالیت آژانسهای مسافربری وجود مشکلاتی در صدور کارتهای هوشمند جدید، ابطال کارتهای هوشمند قدیمی و صدور کارتهای هوشمند المثنی بوده است، اظهار داشت: به زودی با اجرای یک فرایند صدور کارتهای سوخت المثنی و ابطال کارتهای سوخت قدیمی آژانسها انجام می گیرد تا مشکل این بخش نیز حل شود.

این عضو کابینه دولت در ادامه با اعلام اینکه در شرایط فعلی جایگاه های سی ان جی با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستند، اظهارداشت: قیمت برق جایگاه سی ان جی حدود 75 درصد کاهش یافته ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده این بنگاه اقتصادی به 16 تومان به ازای هر متر مکعب سی ان جی تقلیل پیدا کرده است.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون جایگاههای سی ان جی به ازای فروش هر متر مکعب سی ان جی حدود 40 تومان کارمزد واقعی دریافت می کنند.

برخورد دولت با گرانفروشی تاکسی ها

به گزارش مهر، رویانیان در ادامه با بیان اینکه در برخی از کلانشهرهای کشور و به ویژه اطراف شهر تهران نرخ کرایه تاکسی ها و برخی از اتوبوسها بیش از مصوبات تعیین شده افزایش یافته است، تصریح کرد: در این مناطق هم از سوی نهادهای مرتبط همچون شهرداری و یا شورای شهر هیچ گونه نظارت جدی بر نحوه دریافت کرایه تاکسی ها اعمال نمی شود.

وی با بیان اینکه دولت با هرگونه گرانفروشی تاکسی ها و افزایش نامتعارف نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی برخورد قانونی می کند، اظهار داشت: به زودی با مشارکت ستاد هدفمندی یارانه ها، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی و وزارت کشور راهکارهای مقابله با گرانفروشی در این بخش تعیین و اجرایی می شود.

قیمت بنزین فعلا افزایش نمی یابد

رویانیان همچنین در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین توضیح داد: در حال حاضر دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و یا اعمال تغییرات در سهمیه سوخت خودروها ندارد و فعلا قیمت بنزین افزایش نمی یابد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص احتمال مشارکت سرمایه گذاران خارجی برای ساخت و توسعه جایگاههای سوخت در ایران بیان کرد: در سه سال گذشته در مجموع حدود یک هزار و 700 جایگاه جدید سوخت در کشور طراحی، ساخت و راه اندازی شده است ضمن آنکه ساخت 500 جایگاه جدید سوخت در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت پیمانکاری و ساخت داخل نیازی به حضور شرکت های خارجی در بخش ساخت و توسعه جایگاههای سی ان جی وجود ندارد.

تعداد بازدید : 1081

ثبت نظر

ارسال