Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 43 دقیقه

اجرا و راه‌اندازي 8 طرح فولادي نقطه عطفي در صنعت فولاد

اجرا و راه‌اندازي 8 طرح فولادي نقطه عطفي در صنعت فولاد

اجراي همزمان و راه‌اندازي 8 طرح فولادي شركت ملي فولاد ايران در 5 استان كشور به‌عنوان نقطه عطفي در صنعت فولاد كشور باقي خواهد ماند.

شنبه 26 تیر 1389 ساعت 13:40

اجرا و راه‌اندازي 8 طرح فولادي نقطه عطفي در صنعت فولاد


معدن‌و‌توسعه- اجراي همزمان و راه‌اندازي 8 طرح فولادي شركت ملي فولاد ايران در 5 استان كشور به‌عنوان نقطه عطفي در صنعت فولاد كشور باقي خواهد ماند.

براساس اين گزارش، سيدمحمدرضا نجم‌السادات گفت: بهره‌برداري از اين طرح‌ها به‌تدريج از سال 90 آغاز و تا سال 92 به پايان خواهد رسيد و درمجموع 8 ميليون تن به ظرفيت فولاد كشور افزوده مي‌گردد كه اين روند توسعه با توجه به حجم عمليات و وضعيت جغرافيايي و اهداف و ويژگي‌هاي اين طرح‌ها، در كشور و منطقه بي‌نظير است.

مديرعامل شركت ملي فولاد ايران تأكيد كرد: ما در پنج سال گذشته پايدارترين رشد توليد فولاد در خاورميانه را داشته‌ايم و با بهره‌گيري از توان مهندسي داخلي در ساخت خط توليد و اجراي برنامة زمان‌بندي توسعه، براساس استراتژي بلندمدت صنعت فولاد و با حفظ رتبة نخست توليد فولاد در خاورميانه به روند توسعة اين فلز استراتژيك ادامه خواهيم داد.

وي گفت: حركت رو به رشد توليد فولاد در ايران از سال 2005 ميلادي با آهنگي موزون و منطقي دنبال شده است به‌طوري‌كه حتي در جريان بحران اقتصادي جهان در سال 2009 ميلادي كه بسياري از كشورها اجباراً مبادرت به كاهش توليد فولاد خود كردند كشور ما با رشد بيش از 9 درصد، بالاترين نرخ رشد توليد فولاد را در ميان كشورهاي خاورميانه و حتي جهان به خود اختصاص داده است كه اين روند در 4 ماه نخست سال 2010 ميلادي نيز به همان منوال ادامه يافته است.

نجم‌السادات اضافه كرد: برخي از كشورهاي منطقه مانند عربستان‌سعودي، مصر، تركيه و قطر متأثر از بحران سال 2009 ميلادي توليد خود را به‌شدت كاهش دادند و به همين دليل آمارهاي توليد 4 ماه نخست سال 2010 آنها نسبت به 4 ماه نخست سال 2009 رشد مناسبي را نشان مي‌دهد، درصورتي‌كه اين افزايش ناشي از افزايش ظرفيت يا توليد نبوده بلكه به كاهش شديد توليد در مدت مشابه سال قبل مربوط مي‌شود. وي تأكيد كرد: مقايسه رشد واقعي و برنامه‌ريزي شدة توليد فولاد در ايران با رشد ظاهري پس از بحران در كشورهاي منطقه كه ناشي از كاهش توليد سال قبل از آن است، به‌طور قطع غيرعلمي و ناصحيح است.

وي ابراز اميدواري كرد كه با اجراي طرح‌هاي دردست اقدام طي 3 تا 4 سال آينده توليد فولاد در كشور ما به 20 ميليون تن در سال برسد.



تعداد بازدید : 929

ثبت نظر

ارسال