Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 30 دقیقه

آقای رئیس جمهور! 30 میلیون مراجعه مردمی در 6 سال، افتخار است یا فاجعه؟

آقای رئیس جمهور! 30 میلیون مراجعه مردمی در 6 سال، افتخار است یا فاجعه؟

شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 20:44

رئیس جمهور جناب آقای دکتر محمود احمدي نژاد، اخیراً در مراسم افطاری کارکنان نهاد ریاست جمهوری مطلبی گفته اند که جالب است. ایشان گفته اند:‌ " در طول ۶ سال گذشته ۳۰ میلیون نفر برای رفع مشکلات خود به این مجموعه (نهاد ریاست جمهوری) مراجعه کردند که نشان‌دهنده حجم بالای فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه است." 

در باره این جمله ی رئیس جمهور محترم، توضیحاتی را عرض می کنم .

۱- ایشان ۶ سال است در مسند ریاست جمهوری هستند و با توجه به آمار ارائه شده، می‌بایست در هر سال ۵ میلیون نفر برای مشکلات خود یا به نهاد ریاست جمهوری مراجعه کرده باشند که بطور میانگین روزانه ۱۳۷۰۰ نفر از شهروندان، مراجه کرده و شکایت و مشکل خود را مطرح نمودهاند.

۲- واقعاً در این شش سال، قریب به نصف ملت ایران به خیابان پاستور و نهاد ریاست جمهور رفته اند؟ اگر اینگونه باشد که فاجعه است! فرض می گیریم منظور رئیس جمهور از مراجعه اعم از مراجعه حضوری و نامه نگاری بوده باشد. حتی اگر چنین بوده و منظور از 30 میلیون مراجعه، 30 میلیون نامه بوده باشد، باز هم فاجعه است که سیستم اداری در طول این 6 سال اینقدر فشل بوده و کار شهروندان این قدر گره خورده که مرتب مجبور شده اند موضوع را با شخص اول اجرایی کشور در میان بگذارند و استمداد بطلبند! 

۳- متاسفانه دولت بسیاری از امورات را از دست مدیران استانی و بانکها و ... گرفته و بصورت دستورات متمرکز اقدام می نمایند که خود مزید بر علت است و مردم ناچارند تا با نامه نگاری با شخص رئیس جمهور تقاضای مساعدت برای حل مشکلاتشان نمایند. این افتخار است یا مایه عذاب؟ 

۴- ۳۰ میلیون شکایت و درخواست رفع مشکل به بالاترین مقام اجرائی کشور در طول فقط 6 سال به این معنی است که مشکلات در شهرها و استانها امکان مرتفع شدن ندارد و لازم است وقت گران مقامات ارشد دولتی را برای اینکه به بن بست رسیده اند، بگیریم تا گرهی از کار فروبسته ی خلق خدا باز شود.

۵- این اعتراف تکان دهنده بالاترین مقام اجرائی کشور نشاندهنده ناکارآمد بودن سیستم اداری و اجرائی و گرفتار کردن مردم است که ضروری است سریعاً فکری برای رفع این داستان تلخ صورت پذیرد.

 ۶- این ۳۰ میلیون درخواست حل مشکل یعنی تحمیل حجم بالائی سفر پر هزینه و پر مشقت به مردم محروم کشور از اقصی نقاط آن چون خوزستان و سیستان و بلوچستان و لرستان و ایلام و ... به تهران که خود نشاندهنده گرفتاری بیش از حد مردم است تا امیدشان را فقط در نهاد ریاست جمهوری ببینند! البته بعید نیست این امر با قصد و نیات خاصی صورت می گیرد که لازم است کنکاشی در این امر صورت پذیرد.

۷- جالب است بدانیم دولت به هر استان با تمام قوا و هزینه های گزاف سفرهایی داشته و آن را جزء افتخارات خود می داند. در حالی که این آمار رسمی از سوی رئیس جمهور محترم یعنی در این سفرهای مکرر هم مشکلی از مشکلات مردم محروم حل نشده و باز سیل نامه ها ادامه دارد!

۸- ممکن است این آمار عجیب شبیه دیگر آمارهای جالب دولت در زمینه بیکاری و تورم و ... باشد!

امیدواریم تا دولتمردان چاره ای برای این موضوع مهم بیابند. راستی نکند اخوی محترم رئیس جمهور جناب حاج داود احمدی نژاد که مسئول مستقیم رسیدگی به نامه های مردمی و رسیدگی به مشکلات آنان بود، به همین دلیل استعفا داده و از زیر بار آن شانه خالی کردند! والله علیم بذات الصدور.

تعداد بازدید : 874

ثبت نظر

ارسال