Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 11 و 41 دقیقه

آخرين وضعيت تغيير كرايه‌ انواع خودرو، افزايش مجدد قيمت بليت هواپيما منتفي شد

آخرين وضعيت تغيير كرايه‌ انواع خودرو، افزايش مجدد قيمت بليت هواپيما منتفي شد

مدير كل خدمات زيربنايي سازمان حمايت آخرين جزئيات نرخ‌گذاري حمل و نقل جاده‌اي و شهري مسافر و بار در زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را تشريح كرد و گفت: تا پايان امسال هيچ‌گونه افزايش قيمت بليت هواپيما نخواهيم داشت..

شنبه 15 آبان 1389 ساعت 18:7
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

جواد احمدي در گفت‌وگو با فارس در خصوص فرآيند نرخ‌گذاري حمل و نقل مسافر بين شهري در زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: در زمينه حمل مسافر جاده‌اي كه بيش از 90 درصد مسافر توسط اتوبوس‌ها منتقل شوند 2 نوع اتوبوس ويژه و عادي داريم كه نرخ اتوبوس‌هاي ويژه با هماهنگي سازمان حمل و نقل جاده‌اي و صاحبان شركت‌ها به صورت توافقي تعيين مي‌شود اما در خصوص اتوبوس‌هاي عادي نرخ‌گذاري صورت گرفته توسط سازمان حمل و نقل جاده‌اي به وزير راه پيشنهاد داده مي‌شود و پس از آن به دبيرخانه ستاد تنظيم بازار اعلام مي‌شود.

 

* افزايش نرخ حمل و نقل بر اساس ميزان تاثير حاملهاي سوخت

احمدي اظهار داشت: در زمان هدفمندي يارانه‌ها دستگاه‌هاي متولي راه بر اساس ميزان افزايش قيمت سوخت محاسباتي انجام داده‌اند تا ميزان تأثير آن بر قيمت حمل و نقل مشخص شود.

مدير كل خدمات زيربنايي سازمان حمايت در خصوص اينكه آيا درصد افزايش و درصد تأثير آن مشخص شده است، گفت: درصدها هنوز مشخص نشده اما در زماني كه قيمت سوخت افزايش پيدا كند، بر اساس آن نرخ‌گذاري صورت مي‌گيرد.

 

*تاثير اندك افزايش قيمت سوخت بر نرخ حمل و نقل جاده‌اي مسافر

وي در واكنش به اين سؤال كه پس شركتهاي حمل و نقل جاده‌اي نمي‌توانند خودسرانه افزايش قيمت داشته باشند، گفت: خير، قطعا در اين زمينه نرخ‌گذاري و نظارت وجود دارد و تمامي ضوابط بايد رعايت شود. اعتقاد ما اين است كه افزايش قيمت سوخت تأثير بسياري كمي بر نرخ حمل و نقل مسافر جاده‌اي دارد و نبايد افزايش قيمت سوخت بهانه‌اي براي افزايش آن باشد.

احمدي در خصوص حمل و نقل مسافر توسط هواپيما در زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: در آخرين مذاكراتي كه با رئيس انجمن صنفي شركت‌هاي هواپيمايي داشتيم، اعتقاد بر اين بود تا پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها هيچ گونه افزايشي به دليل افزايش قيمت سوخت در بليت هواپيما نداشته باشيم.
وي افزود: سوخت تنها يك پارامتر است، ممكن است افزايش قيمت بليت به دليل مسائلي نظير قطعات نيز افزايش يابد كه مطمئنا بسيار كم است، اما اين قول را مي‌دهيم كه تا پايان امسال هيچ‌گونه افزايش قيمت بليت هواپيما نخواهيم داشت، ضمن اينكه افزايش قيمت‌ها بايد توسط شوراي عالي هواپيمايي به كارگروه تحول اقتصادي اعلام شود و در صورت تأييد اين كارگروه عملياتي خواهد شد.

 

* افزايش قيمت در بخش ريلي مطرح نيست

مدير كل خدمات زير بنايي سازمان حمايت در خصوص وضعيت بليت در حمل و نقل ريلي كشور گفت: حمل و نقل مسافر توسط وسائل نقليه ريلي در دو بخش قطارهاي خصوصي و دولتي متفاوت است، دولتي‌ها مثل اتوبوس‌هاي عادي مسير خاص خودشان را طي مي‌كنند اما در قطارهاي بخش خصوصي شركت‌هاي بخش خصوصي بر اساس تصويب هيئت مديره راه‌آهن و تأييد كارگروه تحول اقتصادي مي‌توانند قيمت‌هاي خود را اعلام كنند،اما تاكنون هيچ‌گونه افزايش قيمتي در بخش ريلي كشور مطرح نيست و هيچ پيشنهادي در اين زمينه نشده است.

 

* آژانس‌ها و تاكسي تلفني‌ها هم افزايش قيمت نخواهند داشت

وي در خصوص حمل و نقل درون‌شهري مسافر اظهار داشت: حمل و نقل درون شهري توسط آژانس‌ها و تاكسي تلفني‌ها زيرمجموعه اتحاديه‌هاي صنفي است و نرخ‌گذاري توسط كميسيون‌ نظارت هر شهرستان انجام مي‌شود،البته وزارت بازرگاني اخيراً به كميسيون‌هاي نظارت اعلام كرده فعلا هيچ نرخ‌گذاري نداشته باشند و با توجه به اينكه دولت تسهيلات خاصي به آژانس‌ها نظير اعطاي خط اعتباري و بيمه رانندگان داد، فكر نمي‌كنم در اين بخش افزايش قيمتي داشته باشيم.

 

* شهرداري مسئول نرخ گذاري تاكسي است

احمدي در خصوص نحوه نرخ‌گذاري تاكسي‌ها در زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: شهرداري‌ها متولي نرخ‌گذاري تاكسي‌ها هستند. اين نرخ‌ها بايد در شوراي شهر تأييد شده تا قابل اجرا باشد، ضمن اينكه اخيرا هيچ‌گونه پيشنهادي براي افزايش قيمت تاكسي‌ها از سوي شهرداري‌ها و ستاد حمل و نقل و سوخت اعلام نشده است.

*بليت مترو و اتوبوس شهري افزايش نخواهد داشت

وي در خصوص افزايش قيمت بليت مترو گفت: شهردار تهران اعلام كرده است در زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها نرخ مترو و اتوبوس شهري هيچ‌گونه افزايش نخواهد داشت.

احمدي در خصوص فرآيند نرخ‌گذاري حمل و نقل بار در زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: نرخ‌گذاري حمل و نقل بار كلا توافقي است،اما در زمان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ميزان تأثير افزايش قيمت سوخت مورد بررسي قرار مي‌گيرد و از سوي سازمان حمل و نقل و راهداري اعلام مي‌شود و پيش از آن‌كسي حق هيچ افزايش قيمتي را ندارد.

 

تعداد بازدید : 717

ثبت نظر

ارسال