Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 23 دقیقه

شکایت اتحادیه اروپا علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی

شکایت اتحادیه اروپا علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی

باشگاه آلومینیوم: شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال بررسی بازگشایی پرونده‌ای در سازمان تجارت جهانی (WTO) علیه آمریکا درباره تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم این کشور است.

چهارشنبه 22 آذر 1402 ساعت 8:44

به گزارش باشگاه آلومینیوم،‌ این مناقشه تجاری در سال 2018 آغاز شد، زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، تعرفه های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم اروپا را به دلیل نگرانی های امنیت ملی اعمال کرد.

به گفته بلومبرگ، این اقدام اتحادیه اروپا را وادار کرد تا با افزایش عوارض خود تلافی کند و باعث عدم اطمینان حتی در صنایع غیرمرتبط شود. این اختلاف بین متحدان دیرینه باعث شد که بر روی کالاهای بیش از 10 میلیارد دلار تعرفه وضع کنند.

کمیسیون اروپا در سال 2021 یک آتش‌بس موقت دو ساله با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن منعقد کرد، که بر اساس آن، قرار بود در مورد توافق جهانی فولاد و آلومینیوم پایدار(GSA) ، توافق مجددی حاصل شود که این موضوع خاتمه یابد.

این توافق موقت به منظور کمک به کسب و کارها برای بهبودی شرایط خود پس از همه گیری کرونا، برخی از تعرفه ها را متوقف کرد.

بر اساس این سند، واشنگتن تا حدی تعرفه‌های خود را حذف کرد و مجموعه ای از سهمیه های نرخ تعرفه را معرفی کرد که بالاتر از آن عوارض بر فلزات اعمال می شود، در حالی که اتحادیه اروپا تمامی محدودیت های خود را لغو کرد. سیستم تعرفه ایالات متحده شامل ده ها سهمیه سه ماهه در دسته های مختلف است.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: به گفته اتحادیه اروپا، این وضعیت نامتوازنی ایجاد کرده است که باعث شده صادرکنندگان این اتحادیه سالانه بیش از 350 میلیون دلار تعرفه پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا خواستار جایگزینی سیستم نرخ تعرفه سه ماهه با سهمیه های سالانه است. این نشریه خاطرنشان کرد، با این حال، ایالات متحده می خواهد محدودیت ها را تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و حتی تا پایان سال 2025 حفظ کند.

از آنجایی که دولت بایدن درخواست اتحادیه اروپا را رد کرده است، عدم دستیابی به توافق ممکن است منجر به بازگشت برخی از این تعرفه‌ها در سال آینده شود.

منبع: تسنیم

تعداد بازدید : 485

ثبت نظر

ارسال