Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 27 دقیقه

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران

باشگاه آلومینیوم: روز یکشنبه ۹ مهر ماه، تفاهم‌نامه همکاری‌های فناورانه، نوآورانه و اجرایی بین جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران با هدف توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و ارائه خدمات فنی و تخصصی، فناوری‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و تخصصی حوزه معدنی امضا شد.

دوشنبه 10 مهر 1402 ساعت 12:57

باشگاه آلومینیوم-  نظر به توانایی و ظرفیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه جهاد دانشگاهی در اجرای پروژه‌های فناورانه در صنعت و طراحی، ساخت تجهیزات و بومی‌سازی فناوری با هدف توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و ارائه خدمات فنی و تخصصی و فناوری‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و تخصصی حوزه معدنی، تفاهم‌نامه همکاری‌های فناورانه، نوآورانه و اجرایی بین جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران به امضای یعقوب فتح‌اللهی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و علی شهبازی‌نژاد، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت آلومینای ایران رسید.

فتح‌الهی در این مراسم بیان کرد: جهاد دانشگاهی، یک نهاد علمی جامع است که در حوزه‌‌های مختلف ورود دارد و معمولا نوع کارها در مقیاس صنعتی است.

وی با اشاره به وجود پژوهشگران و تجربه‌های پژوهشی مناسب در این نهاد، ابراز امیدواری کرد که ظرفیت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی بتواند بخشی از مسائل و نیازهای صنعت آلومینیوم را رفع کند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی عنوان کرد: امید است امضای این تفاهم‌نامه نه‌تنها برای صنعت آلومینیوم مفید باشد بلکه الگوپرداز برای سایر بخش‌های صنعتی هم بوده و با توجه به دستاوردهایی که ایجاد می‌کند، بتواند دیگر بخش‌های صنعتی را هم برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی این نهاد ترغیب کند.

شهبازی‌نژاد در این مراسم اظهار داشت: شرکت آلومینای ایران یک شرکت بزرگ است که از نظر نیرو و ظرفیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هدف از این برگزاری این جلسات معرفی بیشتر این شرکت است.

محمدرضا توکلی محمدی، سرپرست دفتر تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی در ادامه این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های این دفتر تخصصی در حوزه بوکسیت‌های کم‌عیار، تصریح کرد: در این دفتر تخصصی، ۴۶ گروه پژوهشی وجود دارد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف با این شرکت همکاری کند.

سید احمد صالحی مرند، سرپرست اداره کل راهبری پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف، مطرح کرد: آنچه برای جهاد دانشگاهی تعریف شده، ورود به حوزه‌های مغفولی است که دیگران به آن ورود نمی‌کنند و به همین دلیل جهاد دانشگاهی تنها ۳۰ درصد از دولت کمک دریافت می‌کند و مابقی بودجه با تلاش جهادگران تامین می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت پژوهش و فناوری این نهاد با چهار دفتر تخصصی پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و ۱۶۰ گروه پژوهشی می‌تواند همکاری خوبی با شرکت آلومینای ایران داشته باشد.

طراحی، بومی‌سازی فناوری، ساخت انواع ماشین‌آلات و قطعات یدکی و تحریمی خطوط تولید و تدوین شناسنامه فنی قطعات و تجهیزات، انجام مطالعات فناوری در زمینه توسعه دانش فنی و انتقال فناوری‌های مورد نیاز در راستای بومی‌سازی فناوری‌های خطوط تولید، ایجاد یا ارتقای اتوماسیون خطوط تولید و کمک به ارتقا و سطح فناوری‌های موجود، مستندسازی نیازهای فناورانه شرکت توسط جهاد، انجام و اجرای طرح‌های فناورانه و کاربردی در زمینه‌های مورد نیاز شرکت و ارائه خدمات فنی و تخصصی و مطالعات طرح‌های معدنی زیست‌محیطی در مجموعه‌های تحت فعالیت شرکت، همکاری در خصوص نیازسنجی آموزشی و ارائه آموزش‌های تخصصی مورد نیاز شرکت زمینه‌های همکاری مشترک است.

برگزاری مشترک همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی ملی و بین‌المللی، همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های فناورانه، نوآورانه، زیرساختی و تولیدی، همکاری در خصوص حوزه مطالعات و شناسایی معادن و ذخایر بوکیست، فعالیت‌های آتش‌باری، مشاوره‌های اکتشافی، استخراجی و فرآوری در راستای کمک به فعالیت‌های شرکت و تسهیل فرایندها، نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… مورد نیاز شرکت در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی به درخواست شرکت توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، از دیگر زمینه‌های این همکاری مشترک است.

منبع: شرکت آلومینای ایران

تعداد بازدید : 567

ثبت نظر

ارسال