Fa En سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 22 و 54 دقیقه

مدیرعامل شرکت آلوترم:

تهیه بیلت ۵، چالش شرکت‌های آلومینیومی

تهیه بیلت ۵، چالش شرکت‌های آلومینیومی

باشگاه آلومینیوم: در حاشیه برگزاری نمایشگاه در و پنجره تهران با مدیرعامل شرکت آلوترم گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانیم.

چهارشنبه 5 مهر 1402 ساعت 23:40

باشگاه آلومینیوم- مجموعه «آلیاهامون آذر» با برند تجاری «آلوترم»، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه آلومینیوم است. اکبر محمودی، مدیرعامل این مجموعه درباره آلوترم گفت: «ما تولیدکننده پروفیل در و پنجره ساختمان و صنعتی هستیم؛ مدیران مجموعه بیش از چهل سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارند و بیشتر تمرکزمان روی بحث کیفیت است.»

  • چند دوره‌ است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنید؟

دومین دوره‌ای‌ست که به صورت متناوب در نمایشگاه در و پنجره شرکت کردیم.

  • نمایشگاه امسال چه‌طور بود؟

دوره خوبی بود. البته استقبال از نمایشگاه به نسبت کم شده بود ولی دوستان ما در صنعت آلومینیوم به ما سر زدند و فرصتی بود برای ارتباط با همکاران و مشتریان.

  • هدف آلوترم از شرکت در نمایشگاه چه بود؟

به نمایشگاه آمدیم تا آلوترم را به مشتریان و نمایندگان‌مان معرفی کنیم.

  • محصول تازه‌ای برای رونمایی داشتید؟

ما محصول پنجره گیوتینی‌ را برای رونمایی به این نمایشگاه آورده بودیم. از دو محصول لولایی و کشویی هم در این نمایشگاه رونمایی کردیم.

  • آیا در تهیه مواد اولیه خود به مشکل برخورده‌اید؟

در تهیه شمش و بیلت مشکلاتی داریم. آقای جلیلوند رییس هیئت مدیره آلوترم و آقای جعفری، سعی می‌کنند مواد اولیه را تهیه کنند. اما آن‌ها برای تهیه شمش و بیلت با چالش‌هایی مواجه هستند. به طور مثال ما همیشه در تهیه بیلت ۵ اینچ مشکل داریم. بیلت ۵ به سختی تامین می‌شود.

محمدرضا جلیلوند، رییس هیئت مدیره آلوترم نیز درباره مشکلات مربوط به بیلت ۵ این چنین توضیح داد: «ما مقاطعی را تولید می‌کنیم که باید بیلت ۵ داشته باشند. اما چون بیلت ۵ نیست، همکاران ما مجبور هستند از بیلت ۷ استفاده کنند که این کار را برای آن‌ها سخت کرده است. اگر شرکت‌ها روی ساخت این بلیت‌ها تمرکز کنند، مقاطع آلومینیوم با سرعت و دقت بیشتری آماده خواهد شد.»

  • مواد اولیه برای تولیدات آلوترم داخلی هستند یا خارجی؟

مدیرعامل آلوترم: «بیلت از داخل تامین می‌شود، اما رنگ پودری و برخی دیگر از مواد اولیه‌مان خارجی هستند. مواد آنادایزینگ را از یک شرکت آلمانی تهیه می‌کنیم و رنگ پودری‌مان را از یک شرکت ترکیه‌ای می‌خریم.»

  • چالش‌های صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید چه هستند؟

کار در حوزه آلومینیوم همواره با چالش‌هایی همراه است. به‌طور مثال، در حال حاضر فعالیت شرکت‌های نامتعارفی که دارند ضایعات را به جای آلومینیوم به مشتری می‌فروشند، یکی از چالش‌های این حوزه است. این مشکل در زمینه رنگ پودری بسیار زیاد شده است. چون از ضایعات پروفیل آلومینیوم استفاده می‌کنند. در بحث رقابتی، تهیه شمش از بورس، مسائل زیست‌محیطی، مسائل مربوط به پروانه بهره‌برداری نیز چالش‌هایی داریم. این چالش‌ها برخی از مسائلی‌ است که در این زمینه وجود دارد و فعالان حوزه آلومینیوم گریبان‌گیر آن هستند.

  • آلوترم صادرات هم انجام می‌دهد؟

بله؛ آلوترم محصولاتش را به سلیمانیه کشور عراق، ترکیه و ارمنستان صادر می‌کند.

  • آینده صنعت آلومینیوم را چه‌طور می‌بینید؟

آینده صنعت آلومینیوم روشن است. با این حال، صنعت اشباع شده و شرکت‌های بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند؛ برای همین شرکت‌ها باید روی کیفیت کار کنند. ما فرد متخصصی در صنعت آلومینیوم نداریم؛ افراد متخصص خود را کنار کشیده‌اند و نیروهای جوان هم انگیزه‌ای برای ادامه این صنعت ندارند.

تعداد بازدید : 898

ثبت نظر

ارسال