Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 16 دقیقه

تقاضای حذف منع صادرات بوکسیت اندونزی از دولت

تقاضاي حذف منع صادرات بوكسيت اندونزی از دولت

باشگاه آلومینیوم: معدنچیان بوکسیت در اندونزی مجدداً از دولت تقاضای حذف منع صادرات بوکسیت را داشته‌اند. به‌گفته‌ی دست‌اندرکاران معادن بوکسیت، نیاز داخلی به اندازه‌‌ای نیست که آنها بتوانند تمام بوکسیت استخراج‌شده خود را به‌فروش رسانند و لازم است که از تقاضای بازار جهانی بهره‌مند شوند.

پنجشنبه 8 تیر 1402 ساعت 1:19

باشگاه آلومینیوم- سال گذشته دولت اندونزی در راستای حمایت از تولید داخلی، تصمیم به منع صادرات مواد اولیه فلزی گرفت.

ماه گذشته، براساس تقاضای بالای صنایع مس و آهن، دولت فرصت یکساله به این صنایع داد تا دستگاه‌های خود را نو کرده و ارتقاء دهند لکن این فرصت به معدنکاران بوکسیتی اعطا نشد.

براساس اطلاعات آماری، اندونزی صاحب سه واحد تولید آلومینای متالورژی و یک واحد تولید آلومینای شیمیای است که درمجموع 14 میلیون تن بوکسیت نیاز دارند.

در اوایل ماه ژوئن سال جاری، اندونزی اعلام کرد که تولید بوکسیت این کشور به 30 میلیون تن در سال رسیده است. بر همین اساس مازاد تولید در این کشور بیش از 16 میلیون تن خواهد بود. از سوی دیگر راه‌اندازی واحد تولید آلومینا حدوداً 1.2 میلیارد دلار هزینه می‌خواهد و جهت احداث یک واحد تصفیه جدید نیاز به تأمین مالی و زیرساختی است که درحال‌حاضر دولت امکان حمایت از احداث چنین واحدی را ندارد، لذا معدنچیان با دو گزینه مواجه هستند: یا کاهش تولید بوکسیت به نصف ظرفیت کنونی و یا صادرات. از سوی دیگر کاهش تولید بوکسیت مطلقاً به نفع معدنکاران نخواهد بود چراکه اولاً بسیاری از فرصت‌های شغلی از دست خواهد رفت و دوم اینکه تولید با این تعداد نیرو و هزینه برای 14 میلیون تن بوکسیت، دیگر به سود شرکت‌های استخراجی نیست.

تعداد بازدید : 906

ثبت نظر

ارسال