Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 20 دقیقه

منع صادرات بوکسیت و رشد صنعت آلومینای اندونزی

منع صادرات بوكسيت و رشد صنعت آلوميناي اندونزي

باشگاه آلومینیوم: براساس گزارش‌های منتشرشده، از ماه ژوئن 2023، صادرات بوکسیت از اندونزی متوقف خواهد شد، لذا وزارت صنایع مینرالی و انرژی اندونزی (ESDM) پیش‌بینی می‌کند که تزریق این بوکسیت به داخل کشور، رشد قابل‌توجه صنعت آلومینای اندونزی را به‌همراه خواهد داشت. درحال‌حاضر اندونزی چهار واحد تولید آلومینا دارد و انتظار می‌رود ظرفیت تولید در این چهار واحد افزایش داشته باشد.

یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 ساعت 11:39

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، به‌گفته‌ی یکی از مشاورین وزارت صنایع مینرالی و انرژی اندونزی، جلوگیری از صادرات بوکسیت در این کشور یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در صنعت این کشور محسوب می‌شود.

واحدهای تصفیه آلومینا در اندونزی متعلق به شرکت‌های ذیل می‌باشند:

  • PT Indonesia chemical Alumina
  • PT Bintan Alumina Indonesia
  • PT Well Harvest Winning Alumina  (خط 1)
  • PT Well Harvest Winning Alumina (خط 2)

این چهار واحد تولیدی، بوکسیت موردنیاز خود را از معادن داخلی تأمین نموده و آلومینای قابل‌توجهی تولید می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این رقم به تولید 4 میلیون و 300 هزار تن آلومینا در سال افزایش یابد. شرکت کمیکال آلومینای اندونزی، سالانه 300 هزار تن، شرکت بینتان آلومینا سالانه 2 میلیون تن و دو خط تولیدی ول‌هاروست درمجموع 2 میلیون تن تولید خواهند داشت که کمیکال آلومینا 300 هزار تن آلومینای شیمیایی یا  CGAو سایرین آلومینای متالورژی تولید می‌کنند.

از تاریخ 10 ژوئن به بعد، بوکسیت موردنیاز این واحدها کافی خواهد بود. تبدیل بوکسیت به آلومینا ارزش این ماده اولیه را چندین برابر می‌کند. به همین منظور، بسیاری از کشورهای دارای بوکسیت سعی دارند این ماده اولیه را به آلومینا تبدیل کرده و سود بیشتری کسب کنند.

در فرآیند تولید آلومینا، به‌جز موجودی بوکسیت، مسأله حمایت مالی سرمایه‌گذاران نیز بسیار اهمیت دارد چراکه به منابع مالی کافی نیاز خواهد بود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل به حمایت از پروژه‌هایی که نیاز به انرژی سوخت‌های فسیلی داشته باشند را، ندارند.

نگرانی از متوقف‌کردن پروژه‌هایی با سوخت فسیلی، در سطح جهان همواره دغدغه سرمایه‌گذاران است و تولید آلومینا یکی از این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

تعداد بازدید : 1311

ثبت نظر

ارسال