Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 25 دقیقه

آلومینیوم جنوب فرصتی برای کارجویان لامرد

آلومینیوم جنوب فرصتی برای کارجویان لامرد

باشگاه آلومینیوم: مدیرسایت مجتمع آلومینیوم جنوب از ظرفیت سازی آلومینیوم برای کارجویان لامرد خبر داد و گفت: بیش از ۹۵ درصد کارکنان آلومینیوم جنوب نیرو‌های بومی هستند.

یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت 10:45

باشگاه آلومینیوم- مهدی عابدی با اشاره به شرایط شکل گیری آلومینیوم جنوب گفت: زمینی که ابتدا برای آلومینیوم جنوب در نظر گرفته شد، ۲۰۰ هکتار بود که برای سه فاز و تولید هر فاز۳۰۰ هزار تن تعریف شده و ۱۰۰ هکتار این زمین تاکنون برای فاز اول ساخت و ساز شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیمی از زمین برای فاز اول اختصاص یافته گفت: اگر بخواهد فاز دوم و سوم اجرایی شود، بسیاری از ساخت و ساز‌ها برای فاز دو و سه نیز پاسخگو می‌شود و ۱۰۰ هکتار باقیمانده تنها برای تولید اختصاص می‌یابد.

مدیرسایت مجتمع آلومینیوم جنوب با تاکید بر اینکه به دلیل استراتژیک بودن و اهمیت روند تولید آلومینیوم، سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند که از ابتدا تولید آند همزمان با تولید آلومینیوم در آلومینیوم جنوب استارت زده شود گفت: در بسیاری از مواقع شرکت‌های تولید آلومینیوم با مشکل کمبود آند روبرو می‌شوند و بدلیل آنکه تولید آند یک پروسه زمان‌بر است، به همین دلیل از همان ابتدا پروسه تولید آند در آلومینیوم جنوب تعریف شد.

وی به تشریح سالن‌های ریخته گری پرداخت و گفت: تمامی شرکت‌های آلومینیوم تنها یک سالن ریخته گری دارند، درحالی‌که آلومینیوم جنوب دو سالن ریخته گری دارد که البته به دلیل اهمیت بخش ریخته گری، سالن سوم نیز در حال احداث است.

عابدی با اعلام اینکه سالن ریخته گری یک آلومینیوم جنوب، "اینگاد" تولید می‌کند گفت: در سالن یک شمش ۵۰ پوندی ۲۲ کیلویی تولید می‌شود که برای ذوب مجدد است و به منظور ساخت قطعات بکار برده می‌شود.

مدیرسایت مجتمع آلومینیوم جنوب با اعلام اینکه سالن ریخته گری دوم، سالنی عریض‌تر است گفت: سالن دوم مخصوص اینگارد و اسلب دارد که برای تولید ورق، پروفیل‌های درب و پنجره استفاده میشود که ذوب مجدد نیست.

وی با اعلام اینکه سالن ریخته گری ۳ که در حال احداث است، برای تولید شمش‌های ۱۲۰۰ پوندی است گفت: با راه اندازی سالن سوم ریخته گری، دیگر نیازی به احداث سالن برای فاز دوم نداریم.

عابدی با اشاره به اینکه اکنون ۲۳۵۸ نفر در آلومینیوم جنوب مشغول به کار هستند گفت: بیش از ۹۵ درصد کارکنان آلومینیوم جنوب بومی هستند و ۵ درصد غیر بومی نیز مشاوران با تجربه‌ای هستند که بسیار مفید و کمک حال بودند و تجربه سالیان متمادی خود را در اختیار آلومینیوم جنوب گذاشتند.

وی با یادآوری اینکه لامرد منطقه صنعتی نبود گفت: بسیار مهم است که ۹۵ درصد مردمی که در منطقه صنعتی زندگی نمی‌کردند، اکنون در بزرگترین کارخانه صنعتی تولید آلومینیوم فعالیت می‌کنند و شرایط تولید بخوبی پیش رفته است.

مدیرسایت مجتمع آلومینیوم جنوب با یادآوری اینکه لامرد منطقه صنعتی نبوده بنابراین نیرو‌های صنعتی هم نداشته است گفت: لامرد در منطقه ویژه‌ای قرار دارد که همجواری با عسلویه، مهمترین ظرفیت آن است. بسیاری از نیرو‌های آلومینیوم جنوب در عسلویه فعال بودند.

وی گفت: اگرچه صنعت آلومینیوم ویژه است و تخصصی لازم می‌خواهد، اما نیرو‌هایی که در عسلویه در حوزه پتروشیمی و گاز فعالیت کردند، تخصصشان متفاوت بوده، در حالی‌که آلومینیوم بسیار تخصصی‌تر است، اما به هرحال عسلویه و آلومینیوم اشتراکاتی داشتند که نیرو‌های شاغل در عسلویه توانستند در بخش آلومینیوم موثر واقع شوند.

عابدی با یادآوری تاریخچه راه اندازی آلومینیوم جنوب گفت: روزی که در اینجا آغاز به کار کردیم، یک زمین خالی بود و هرگز تصور نمی‌کردیم بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در لامرد احداث شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق در آن زمان بسیار پایین بود گفت: هیچکدام نگران حقوق نبودیم، به فکر تعطیلی کار هم نمی‌افتادیم، کار مرتبط و غیرمرتبط نیز نداشتیم، فقط کار می‌کردیم.

مدیرسایت مجتمع آلومینیوم جنوب گفت: ازآنجاکه آلومینیوم یک فعالیت تخصصی است و گستردگی لازم را ندارد، باور مردم لامرد این بود که، چون تخصص لازم را در این زمینه ندارند، امکان اشتغالزایی در آن را نیز ندارند، اما ده نفری که آن زمان از نیرو‌های بومی در آلومینیوم جنوب فعال شدیم، با تمام توان کار کردیم تا خودمان را اثبات کنیم.

وی با یادآوری اینکه اگر کار به نیرو‌های بومی سپرده می‌شد، باید انجام میدادیم گفت: هر کاری به ما می‌سپردند، در اولین فرصت و بهترین نحو ممکن باید انجام می‌شد.

عابدی با اشاره به گرما و سرمای لامرد گفت: هنگامی که آلومینیوم جنوب کلید خورد، حتی یک وجب سایه نبود که بتوانیم زیر آن در گرمای طاقت فرسا استراحت کنیم، اما شبانه روز کار کردیم تا ایمان به نیرو‌های بومی را به مدیران اثبات کنیم، بنابراین مدیران بدنبال نیرو‌های بومی آمدند و اکنون مشاهده می‌کنیم که از ظرفیت نیرو‌های بومی تا ۹۵ درصد استفاده شده است.

منبع: پول نیوز

تعداد بازدید : 1314

ثبت نظر

ارسال