Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 10 دقیقه

چهار کشتی حاوی پودر آلومینا در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفت

چهار کشتی حاوی پودر آلومینا در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفت

باشگاه آلومینیوم: چهار کشتی حاوی پودر آلومینا به مقدار حدود 124 هزار تن در زمانی کمتر از 3 ماه با قیمتی پایین تر از نرخ های قبلی در اسکله اختصاصی ایرالکو پهلو گرفته و تخلیه شده اند.

شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 11:0

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی ایرالکو، با پی گیری ها صورت گرفته و مذاکرات فشرده و متعدد و در راستای تامین مواد اولیه کارخانه، در تاریخ دو شنبه  17/5/1401 کشتی حامل پودر آلومینا به مقدار 31850 تن در اسکله اختصاصی ایرالکو در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت و از روز گذشته درحال تخلیه می‌باشد. این کشتی چهارمین کشتی پودر آلومینای خریداری شده می باشد که طی 3 ماه گذشته وارد بندر امام خمینی (ره) شده و در اسکله اختصاصی شرکت آلومینیوم ایران تخلیه می گردد.

نخستین کشتی در تاریخ 21 خرداد ماه سال جاری به مقدار 31200 تن پودر آلومینا در اسکله ایرالکو تخلیه شد. دومین کشتی که حاوی 30500 تن پودر آلومینا بود در فاصله 10 روز پس از اولین کشتی و در تاریخ 31 خرداد در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت. همچنین با تدابیر به موقع و پیگیری های صورت گرفته سومین کشتی نیز در تاریخ 8 مرداد ماه سال جاری با 30500 تن پودر آلومینا به اسکله اختصاصی ایرالکو وارد و زودتر از زمان معمول تخلیه گردید.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت توجه به این موضوع  می باشد که تهیه به موقع مواد اولیه که همواره یکی از دغدغه های اصلی مسئولان کارخانه بوده،  با قیمتی پایین تر از نرخ های قبلی در حالی  صورت گرفته است که کشور عزیز ما در سخت ترین شرایط تحریمی قرار دارد و هیچ کدام از این کشتی های پودر آلومینای خریداری شده پیش پرداخت اولیه نداشته و حدوداً یک ماه بعد از تخلیه در تاسیسات بندر امام خمینی (ره) ایرالکو تسویه حساب می شوند. در پی تدابیر صورت گرفته در خرید پودر آلومینا، دستاورد ارزشمند ایرالکو در شرایط تحریم کاهش چند ده دلاری قیمت ها و خریداری بدون پیش پرداخت می باشد.

همچنین خرید مواد اولیه (پودر آلومینا) طی ماه های گذشته بر خلاف شرایط قبلی به جای تهیه و تامین از یک تأمین کننده، با مذاکرات انجام شده با حداقل 7 تأمین کننده مختلف، به دلیل تعدد تأمین کنندگان، ضمن کاهش قیمت خرید پودر آلومینا، برنامه ریزی لازم جهت تحویل به موقع نیز انجام پذیرفته است.

با همت و تلاش همکاران  سخت کوش تاسیسات بندر امام خمینی (ره) ایرالکو، این کشتی ها با کمترین زمان ممکن تخلیه و مشمول جریمه تأخیر در تخلیه (دموراژ ) نشده اند.

خاطر نشان می سازد شرکت آلومینیوم ایران در طی یک سال به حدود 460 هزار تن مواد اولیه شامل پودر آلومینا، آند، پترولیوم کک، آلومینیوم فلوراید، کریولیت و ... نیاز دارد.

تعداد بازدید : 717

ثبت نظر

ارسال