Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 40 دقیقه

پیش‌بینی شرکت آلومینیوم آلکوا: افزایش ضرر و زیان

پیش‌بینی شرکت آلومینیوم آلکوا: افزایش ضرر و زیان

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلکوا برای سه‌ماهه چهارم سال ضرر و زیان پیش‌بینی می‌کند. این غول آلومینیوم انتظار دارد که در سه‌ماهه چهارم سال افزایش هزینه تولید موجب رکود در تولید آلومینیوم این شرکت و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده این فلز شود.

دوشنبه 28 مهر 1399 ساعت 13:1

باشگاه آلومینیوم، به‌گفته‌ی شرکت آلکوا، افزایش هزینه انرژی به‌خصوص در اروپا، اعمال تعرفه‌های 232 و افزایش هزینه تعمیرات تجهیزات و کارگر موجب شده تا تولید در بسیاری از نقاط مقرون‌به‌صرفه نباشد.

شرکت آلکوا درحالی به تولید خود ادامه می‌دهد که معتقد است تولید و عرضه آلومینیوم در شرایط شیوع بیماری کرونا و پس از آن بسیار دشوار خواهد بود. شرایط پسا کرونا به‌گونه‌ای خواهد بود که صنایع مختلف از آن جمله فلز آلومینیوم را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

معضلات ایجادشده برای شرکت آلکوا موجب سقوط 12 درصدی سهام این شرکت در بورس شده است. البته افزایش قیمت آلومینیوم  در بورس فلزات لندن روزنه امیدی برای این شرکت ایجاد کرده است به‌طوری‌که این شرکت آمریکایی اظهار داشته که درصورت تداوم بهبود بازار، شرایط در سال 2021 کاملاً متفاوت با 2020 خواهد بود.

روی هاروی، مدیرعامل شرکت آلکوا، در مصاحبه مطبوعاتی گفت: "به‌نظرم شرایط رو به بهبود است و علیرغم پیش‌بینی ضرر و زیان در سه‌ماهه چهارم سال، افزایش قیمت در ماه اکتبر چشم‌انداز مثبتی را به بازار بخشید است. در ماه سپتامبر، قیمت آلومینیوم به 1697 دلار (تن) کاهش یافت که کمترین مقدار از آوریل 2016 تاکنون محسوب می‌شود. اما پس از آن فلز آلومینیوم با افزایش قیمت روبرو شد و همین امر چشم‌انداز مثبتی را برای 2021 رقم می‌زند".

بهبود شرایط بازار آلومینیوم از چین آغاز شد به‌طوری از اواسط سال جاری بازار آلومینیوم چین و سطح تقاضا در این کشور افزایش یافت. آرام‌آرام این حرکت در خارج از چین و در کشورهای دیگر نیز قابل مشاهده است.

در ماه ژانویه سال جاری، شرکت آلکوا پیش‌بینی کرده بود که موجودی جهانی فلز آلومینیوم 1 میلیون تن بیش از تقاضا خواهد بود.

تعداد بازدید : 1278

ثبت نظر

ارسال