Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 20 دقیقه

چه کسی از تعرفه‌های ایالات‌متحده بر آلومینیوم کانادا سود می‌برد؟

چه كسي از تعرفه‌هاي ايالات‌متحده بر آلومينيوم كانادا سود مي‌برد؟

باشگاه آلومینیوم: یکی از مسائل مربوط به تعرفه‌های مالیاتی اعمال‌شده دونالد ترامپ علیه واردات آلومینیوم کانادا آنست که این تعرفه‌ها نه به نفع ایالات‌متحده و نه کانادا نخواهد بود.

یکشنبه 26 مرداد 1399 ساعت 1:18

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از بلومبرگ، سفیر اعزام‌شده از جانب کانادا به ایالات‌متحده جهت بررسی شرایط اعمال تعرفه‌ها، هفته گذشته در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که تنها تولیدکنندگان کانادایی و سوئیسی از این قرارداد سود خواهد بود. کیرستن هیلمن در ادامه اظهار داشت که امیدوار است ایالات‌متحده در تصمیم اخیر خود بازنگری کند اما همزمان کانادا نیز جهت رفتار متقابل با ایالات‌متحده آمادگی دارد.

به‌گفته هیلمن برخی از غول‌های تولیدکننده‌ی آلومینیوم تقاضای وضع مجدد تعرفه‌ها را داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به گلنکور آلومینیوم اشاره نمود.

در این گزارش آمده است که شرکت روسی روسال نیز از این تعرفه بهره‌برداری کامل خواهد کرد چراکه با اعمال تعرفه‌ها، آلومینیوم کانادا هزینه‌ی بالایی را به‌همراه خواهد داشت و برای تولیدکنندگان آمریکای مقرون‌به‌صرفه‌تر است که از روسال خرید کنند. ازطرفی شرکت گلنکور نماینده‌ی انحصاری فروش محصولات روسال به بازار ایالات‌‌متحده است!

در ماه آوریل سال جاری، شرکت روسی روسال اعلام نمود که قراردادی 16 میلیارد دلاری با شرکت گلنکور جهت فروش آلومینیوم به این شرکت منعقد کرده است.

هنوز شرکت‌های روسال و گلنکور در رابطه با اظهارات اخیر هیلمن به مطبوعات چیزی گزارش نکرده‌اند.

اما عملکرد متقابل کانادا شامل اعمال تعرفه‌ی مالیاتی برروی 283 میلیون دلار صادرات از میشیگان به کانادا و 152 میلیون دلار صادرات از وسیکونسین به کانادا خواهد بود.

ازطرفی سه تولیدکننده‌ی بزرگ آلومینیوم در ایالات‌متحده یعنی شرکت‌های آلکوا، سنتری و مگنیتیود 7 (Magnitude 7) با اعمال مجدد تعرفه علیه کانادا مخالفت کرده‌اند. شرکت آلکوا بارها اظهار داشته که مشکل اصلی بازار ایالات‌متحده واردات آلومینیوم از چین است و نه کانادا و این کشور مشکلی برای بازار ایالات‌متحده ایجاد نخواهد کرد.

تعداد بازدید : 736

ثبت نظر

ارسال