Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 27 دقیقه

راه‌اندازی کارگاه جدید ریخته‌گری روسال در واحد ذوب Boguchansky

راه‌اندازی کارگاه جدید ریخته‌گری روسال در واحد ذوب Boguchansky

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم روسال از افتتاح کارگاه ریخته‌گری جدید در واحد ذوب Boguchansky خبر داد که قطعات مورد نیاز بخش خودرو را تامین خواهد کرد.

سه شنبه 3 تیر 1399 ساعت 15:16

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از اخبارفلزات و به نقل از Fastmarkets MB، کارگاه ریخته‌گری جدید روسال در واحد ذوب Boguchansky  کاملا مکانیزه است و آلیاژ آلومینیوم با محتوی سیلیسیم بالا تولید می‌کند که در تولید رینگ، موتور و قطعات جانبی خودرو استفاده می‌شود. بازارهای هدف این محصول شامل ژاپن، اندونزی، کره جنوبی، آلمان و ایالات متحده می‌شود.

 کارگاه جدید ریخته‌گری این واحد ذوب دارای ظرفیت 120 هزار تن در سال است. اما راه‌اندازی این کارگاه ریخته‌گری در حالی است که به دلیل تاثیرات کروناویروس بر اقتصاد و همچنین بخش خودورسازی، پریمیوم‌های جهانی ریخته‌گری در کمترین سطح قرار دارد.

 پریمیوم شمش آلیاژی سیلیسیم 7 آلومینیوم (مخصوص رینگ خودور) به شرط تحویل DDP آلمان در روز 12 ژوئن بین 270 تا 290 دلار بر تن بود که نسبت به 7 مِی بدون تغییر ارزیابی شده بود. پریمیوم این محصول به شرط تحویل DDP اروپای شرقی نیز در همین بازه قرار داشت. در آمریکا، پریمیوم تی بار یا شمش آلیاژی سیلیسیم 7 آلومینیوم در مقابل شمش P1020A بین 5.5 تا 8.5 سنت بر پوند بود.

 مدیر عامل روسال چشم‌انداز مثبتی دارد و معتقد است که در بلندمدت، تقاضای زیادی برای این محصول وجود خواهد داشت. این مجتمع ریخته‌گری جدید، آلیاژهای باکیفیت برای صنعت خودرو تولید خواهد کرد که در تولید قطعات مهم خودرو استفاده می‌شود. با بازیابی بازارهای خارجی، تقاضای این محصولات افزایش خواهد یافت.

 اگرچه تقاضای نقدی آلیاژ اولیه ریختگی آلومینیوم و محصولات ارزش افزوده به طور کلی به دلیل شرایط اقتصادی کاهش داشته است، اما برخی فعالان بازار معتقدند که به مرور زمان، شرایط بنیادین بهبود خواهد یافت.

 برخی فعالان بازار بر این باور هستند که فرصت مناسبی برای استفاده از آلیاژ اولیه ریختگی آلومینیوم در خودروهای الکتریکی وجود خواهد داشت و برخی دیگر انتظار دارند که بسته‌های حمایتی مبتنی بر اقتصاد سبز در مناطقی مانند اروپا باعث افزایش بیش از انتظار بازار خودروهای برقی خواهد شد.

 

تعداد بازدید : 1573

ثبت نظر

ارسال