Fa En چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت 1 و 37 دقیقه

شرکت نورسک‌هیدرو:

کاهش 8 درصدی تقاضای جهانی آلومینیوم در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری

کاهش 8 درصدی تقاضای جهانی آلومینیوم در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری

باشگاه آلومینیوم: در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری (Q1) (ژانویه- فوریه- مارس)، تقاضا برای فلز آلومینیوم به‌شدت کاهش یافت که حاصل شیوع بیماری کرونا است. به‌گفته‌ی شرکت نروژی نورسک‌هیدرو، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری با مازاد موجودی بیشتر آلومینیوم روبرو باشیم.

دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 15:25

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از کامودیتی‌نیوز، به‌گفته‌ی هیلده مرت آیشم، مدیرعامل شرکت نورسک‌هیدرو، «در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری، تقاضای جهانی فلز آلومینیوم (نسبت به سه‌ماهه‌ی نخست سال گذشته) ۸ درصد کاهش سالیانه داشته است. این کاهش درنتیجه‌ی کاهش 10 درصدی تقاضا در چین و ۷ درصد کاهش تقاضا در خارج از چین است».

کاهش تقاضای فصلی در چین همراه با شیوع بیماری کرونا، تقاضا برای این فلز را بیشتر کاهش داد.

همزمان موجودی این فلز طی سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری ۲ درصد افزایش جهانی داشته است (در داخل و خارج از چین) که مجموعه‌ی کاهش تقاضا و افزایش موجودی این فلز در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری موجب شد که مازاد موجودی این فلز به دو میلیون تن برسد. چین بیشترین سهم را از این میزان موجودی مازاد داشته است.

در ادامه آیشم معتقد است که چشم‌انداز کنونی بازار، شرایط نامشخصی را برای مازاد موجودی در سال ۲۰۲۰ رقم می‌زند اما اگر اوضاع به همین گونه پیش رود، تا پایان سال ۲۰۲۰ با مازاد موجودی بیشتری در انبار فلز آلومینیوم روبه‌رو خواهیم بود.

بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران بازار آلومینیوم معتقدند که در سال ۲۰۲۰، بازار آلومینیوم با 5.5-1.5 میلیون تن موجودی آلومینیوم روبه‌رو خواهد بود. (این رقم شامل داخل و خارج از چین می‌شود).

قیمت سه‌ماهه‌ی آلومینیوم در بورس فلزات لندن در پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۸۰۰ دلار/تن رسید اما از آن زمان تاکنون (آوریل)، قیمت این فلز کاهش یافته و به 1455 دلار رسیده است.

شرکت نروژی نورسک‌هیدرو طی سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری ۵۲۸ هزار تن آلومینیوم تولید کرد که 9 درصد بیشتر از تولید ۴۸۵ هزار تن آلومینیوم این شرکت در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ بوده است. شایان ذکر است که این رقم ۳ درصد کمتر از ۵۴۵ هزار تن تولید این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۹ می‌باشد.

علیرغم شیوع جهانی ویروس کرونا، واحدهای تولید آلومینیوم اولیه‌ی این شرکت با ظرفیت کامل به تولید خود ادامه می‌دهند. البته واحد ذوب آلبراس این شرکت در برزیل (هیدرو صاحب ۵۱ درصد از سهام این واحد است)، یکی از خطوط تولید خود را به‌علت آتش‌سوزی در ماه مارس تعطیل کرد، بدان ‌معنا که ۲۵ درصد از ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تنی شرکت به تعلیق درآمد. این شرکت تصمیم دارد چهارمین خط تولید خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند.

برای سه‌ماهه‌ی دوم سال، شرکت نورسک‌هیدرو ۵۵ درصد از آلومینیوم اولیه‌ی خود را با قیمت ۱۶۵۰ دلار/تن به‌فروش رساند.

شرکت نورسک‌هیدرو در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری 1.531 میلیون تن آلومینا تولید نمود که نسبت به سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، ۹۰ درصد افزایش داشته است. در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ شرکت نورسک‌هیدرو 805 هزار تن آلومینا تولید نمود. علت کاهش تولید در سال ۲۰۱۹، تعطیلی ۵۰ درصد از ظرفیت واحد تولید آلونورث وابسته به این شرکت بوده است.

با آغاز سال جدید، واحد تولیدی آلونورث، ظرفیت خود را افزایش داد و درحال‌حاضر با ظرفیت تولیدی 6.1 میلیون تن تولید می‌کند.

تعداد بازدید : 834

ثبت نظر

ارسال