Fa En سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 58 دقیقه

افتتاح مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب از طریق ویدئوکنفرانس

روحانی: رتبه جهانی ایران در تولید آلومینیوم چهاردهم در فولاد دهم و در مس پانزدهم است

روحانی: رتبه جهانی ایران در تولید آلومینیوم چهاردهم در فولاد دهم و در مس پانزدهم است

باشگاه آلومینیوم: رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس،‌ مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و چند پروژه بزرگ دیگر را در استان فارس افتتاح کرد و گفت: رتبه جهانی ایران در تولید آلومینیوم به چهاردهم، در فولاد به دهم و در مس به پانزدهم رسیده است.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 1:46

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از کیهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در این آئین که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از همه متخصصان، مهندسین و کارگرانی که برای عمران و آبادانی ایران اسلامی می‌کوشند، گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که ما تولید آلومینیوم را صددرصد افزایش دادیم که 72 درصد افزایش مربوط به همین واحد است که در واقع امروز فاز اول آن افتتاح شد.

دیگر اینکه طرح‌های صنعتی، زیربنایی، ورزشی، درمانی و فرودگاهی با ارزش بالغ بر 2350 میلیارد ریال و‌ اشتغال‌زایی برای بیش از 2 هزار نفر در استان فارس، با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید. روحانی روز پنجشنبه در ارتباط مستقیم تلویزیونی با استان فارس، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو)، مجتمع ورزشی سردار دلاور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیمارستان جدید لامرد و‌ترمینال جدید فرودگاه لامرد را افتتاح کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: در واقع امروز باید بگوییم همه این افتتاح‌هایی که در لامرد انجام شد تعلق به سه استان دارد، گر چه اینها در استان فارس است اما دو تا همسایه را هم در نزدیکی خودش دارد؛ هم هرمزگان و هم بوشهر و این طرح‌ها از یک طرف وقتی می‌خواهد به آب متصل شود به هرمزگان نیاز پیدا می‌کند و وقتی می‌خواهد به گاز متصل شود، به بوشهر نیاز پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گزارش تحولات عظیم کشور در حوزه صنایع معدنی را بسیار امیدوار‌کننده خواند و تصریح کرد: رساندن ایران از جایگاه هیجدهم به جایگاه چهاردهم جهان در تولید آلومینیوم وجایگاه‌های دهم در تولید فولاد و پانزدهم در تولید مس، بسیار حائز اهمیت است.

 

تعداد بازدید : 1128

ثبت نظر

ارسال