Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 21 و 13 دقیقه

پیش‌بینی متفاوت کارشناسان صنعت آلومینیوم برای سال 2019

پیش‌بینی متفاوت کارشناسان صنعت آلومینیوم برای سال 2019

باشگاه آلومینیوم: با توجه به شرایط مختلف ایجادشده در صنعت آلومینیوم از ابتدای سال 2019 تاکنون، کارشناسان شرکت‌های بزرگی چون هیدرو و آلکوا، تحلیل‌های متفاوتی از عملکرد صنعت آلومینیوم در سال 2019 ارائه داده‌اند.

چهارشنبه 3 بهمن 1397 ساعت 0:53

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، کارشناسان شرکت‌های بزرگی چون هیدرو و آلکوا، تحلیل‌های متفاوتی از عملکرد صنعت آلومینیوم در سال 2019 ارائه داده‌اند.

 

  • شرکت هیدرو آلومینیوم پیش‌بینی ‌می‌کند که علیرغم افزایش تقاضا، بازار با کمبود فلز آلومینیوم در سال 2019 روبرو خواهد بود. این شرکت معتقد است که در سال 2019 تقاضا برای فلز آلومینیوم 3-2 درصد افزایش خواهد یافت که عمدتاً به رشد تقاضا در بخش حمل‌ونقل باز می‌گردد. البته افزایش تقاضا در بخش حمل‌و‌نقل، بیشتر در اروپا و آمریکا رخ خواهد داد و صنعت حمل‌و‌نقل چین با نرخ نزولی تولید روبرو می‌گردد. ازطرفی هیدرو پیش‌بینی می‌کند که با توجه به افزایش تولید آلومینیوم در آمریکا و چین، موجودی این فلز 4-3 درصد رشد سالانه داشته باشد.

به‌گفتة مدیرعامل شرکت نورسک‌هیدرو، به‌نظر می‌رسد موجودی آلومینیوم در سال 2019 به حد موجودی این فلز در سال‌های 2008-2007 کاهش یابد.

  • کارشناسان گلدمن ساکس نیز اظهار داشته‌اند که برنامة افزایش ظرفیت آلومینیوم چین، طی 5 سال آینده، 6 میلیون‌ تن به ظرفیت کنونی تولید آلومینیوم این کشور خواهد افزود. افزایش ظرفیت‌های صورت‌گرفته در مناطقی از چین صورت خواهد گرفت که هزینة تولید در آنجا اندک است.
  • پارامیتا داس، کارشناس و مدیرکل بازاریابی و توسعة جهانی شرکت ریوتینتو آلکان در یک مصاحبة مطبوعاتی اعلام کرد: "سال 2018، سال ایجاد اصلاحات و تعادل در بخش عرضه و تقاضا بود."
  • در ادامه صحبت‌های پارامیتاداس، مت آبود (کارشناس نورسک‌هیدرو) اظهار داشت که رشد نامناسب تولید آلومینیوم جهت تأمین تقاضا، عموماً به نرخ بالای آلومینا در بازار باز می‌گردد و همین مسأله موجب کاهش سود تولیدکنندگان آلومینیوم شده است. مت آبود معتقد است که در سال 2019 امکان افت قیمت آلومینا در بازار وجود دارد و همین مسأله موجب تداوم رشد و افزایش تولید صنعتگران آلومینیوم در چین خواهد شد.
  • همزمان با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، کارشناسان شرکت آلکوا معتقدند که نرخ تقاضا برای فلز آلومینیوم در سال 2019، به کمترین مقدار خود طی دهة اخیر خواهد رسید. کارشناسان این شرکت آمریکایی معتقدند نرخ تقاضا برای فلز آلومینیوم از رکود اقتصادی 2009 تاکنون متفاوت بوده اما در سال 2019 به کمترین میزان طی ده سال اخیر خواهد رسید.

همچنین کارشناسان شرکت آلکوا پیش‌بینی می‌کنند که همراه با کاهش نرخ تقاضا، قیمت آلومینیوم نیز با کاهش قابل‌توجهی روبرو شده و احتمالاً به کمتر از 1800 دلار (تن) خواهد رسید.

تعداد بازدید : 1461

ثبت نظر

ارسال