Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 24 دقیقه

ضرر و زیان تولیدکنندگان آمریکایی و تصمیم ‌نهایی بر واردات ورق از چین

ضرر و زیان تولیدکنندگان آمریکایی و تصمیم ‌نهایی بر واردات ورق از چین

باشگاه آلومینیوم: کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده برای واردات ورق از چین تصمیم ‌نهایی را اتخاذ کرد. به‌گفتة سخنگوی این کمیسیون، تولیدکنندگان آمریکایی از واردات ورق آلیاژ آلومینیوم از چین، متحمل ضرر و زیان بالایی می‌شوند و لذا اعمال تعرفه‌های سنگین ضروری خواهد بود.

یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 21:4

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از هوشمند نیوز، به‌گفتة سخنگوی ITC (کمیسیون تجارت بین‌المللی)، تعرفه‌های مالیاتی از 3/96 درصد تا 2/176 درصد برروی ورق آلیاژی آلومینیوم واردشده از چین اعمال خواهد شد. این تعرفه‌ها به‌مدت 5 سال اعمال می‌گردد و هدف از اعمال آنها، حمایت از تولیدکنندگان داخلی خواهد بود. چند ماه قبل، ITC اعمال تعرفه‌های مزبور را مطرح و بررسی کرده بود اما به مرحلة اجرا گذاشته نشد. پس از بررسی تکمیلی، مشخص شد که ورق‌های چینی تحت یارانة خاص به‌وفور وارد ایالات‌متحده می‌شوند و لذا تصمیم ITC عملی گردید.

این نخستین‌بار از سال 1985 تاکنون است که بدون شکایت ارگان یا سندیکای خاصی درخصوص این محصول، دولت به‌صورت خودکار تصمیم بر اعمال تعرفه می‌گیرد.

یکی از اهداف دولت ترامپ، علاوه بر کمک به صنایع دولتی، حمایت از صنایع خصوصی است و صنعت ورق‌سازی یکی از این صنایع محسوب می‌شود.

در سال 2017 واردات ورق آلیاژ از چین به ایالات‌متحده 900 میلیون دلار ارزش‌گذاری شد. این محصول نورد تخت شده در صنایعی نظیر حمل‌و‌نقل، ساختمان، صنایع دریایی و الکتریکی کاربرد فراوانی دارد.

شرکت‌های معترض بر واردات ورق ارزان‌قیمت چین به آمریکا عبارتند از: شرکت آلریس (Aleris)، آرکونیک (Arconic) و کنستلیوم (Constellium). شرکت‌های نامبرده خصوصی بوده و چند ماه قبل از ورود ورق آلیاژی ارزان‌قیمت چین در بازار به ITC شکایت کرده بودند. به‌گفتة این سه شرکت بزرگ، ورق‌های آلیاژی چین کیفیت ورق‌های این شرکت‌ها را نداشته اما به‌علت ارزان‌قیمت بودن، مشتریان زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

تعداد بازدید : 831

ثبت نظر

ارسال